hamba Allah yang sentiasa berdoa semoga menjadi hambaNya yang terbaik.
Sentiasa usaha jadi umatnya yang ingin selalu mengikuti sunnahnya dan sentiasa rindukannya.
anak yang baik dari kacamata mak ayah dan sentiasa berusaha mendoakan mereka selalu agar hidup aku selesa di sana nanti.
adik perempuan dan kakak pada mereka yang menyayangi aku tanpa ucapan tapi aku tau la dorang sayang aku...
belajar menuntut ilmu dari semua..pengalaman yang tinggi harganya, kelas yang di bayar dari titik peluh dan juga dari biayaan negara untuk aku jadi rakyat yang berilmu.
teman, sahabat, kawan, kenalan yang selalu bertekak, sering bertanya untuk tahu jawapan, makan kongsi-kongsi, jalan-jalan cari ilmu supaya matang dari dulu serta mengharapkan doa kalian untuk simpanan di sana jua.
staf yang buat kije berdasarkan arahan tapi kalau tak ikut tu mesti ada alasan dan sebab punya la..
kenakalan sebab memang aku nakal dan bukan jahat ok...

Tuesday, September 2, 2014

21 days old Maream ditahniq oleh Habib Ali Zaenal Abidin di Masjid at-Taqwa TTDI.

Alhamdulillah..isteri Ally Iskandar - Farah telah selamat melahirkan anak perempuan yang comel sebagai ikatan kasih sayang mereka berdua. Di sini lahirnya sebuah cinta...
Saya ambil cerita ni dari FB beliau..

Betapa bertuahnya bila anak yang dilahirkan di tahnik oleh ulama...(agak jeles sedikit di sini) tuan Habib merupakan waris keturunan Nabi SAW..insyaallah semoga keberkatan ini di doakan menjadi anak yang solehah yang taat pada perintah Allah..



..Asalnya plan untuk ditahniq pada hari ketujuh tapi kebetulan Habib kurang sihat jadi terpaksa ditangguh. Kami nak sangat Maream ditahniq oleh Habib di masjid at-Taqwa sebab ada kisah disebalik nama Maream dan Habib dan Masjid at-Taqwa ni.

Kisahnya, kami plan namakan bidadari ni nama salah seorang isteri Nabi. Namun sekitar awal tahun, kami ke masjid at-Taqwa untuk rakaman al-Kulliyyah oleh Habib dengan tajuk 'Wanita dalam al-Quran'. Itu kali pertama kami dengar kisah keluarga Saidatina Maryam, dan kisah disebalik nama Maryam dengan begitu detail. Terus kedua kami suami isteri jatuh cinta dengan nama Maream sebab nama 'Maryam' tu sikit sebanyak related dengan kisah Maream kami.

Alhamdulillah tercapai hajat kami. Moga Maream dapat tempias berkat dari ilmu Habib. Aminn..

#mareamesabel

No comments:

Post a Comment