hamba Allah yang sentiasa berdoa semoga menjadi hambaNya yang terbaik.
Sentiasa usaha jadi umatnya yang ingin selalu mengikuti sunnahnya dan sentiasa rindukannya.
anak yang baik dari kacamata mak ayah dan sentiasa berusaha mendoakan mereka selalu agar hidup aku selesa di sana nanti.
adik perempuan dan kakak pada mereka yang menyayangi aku tanpa ucapan tapi aku tau la dorang sayang aku...
belajar menuntut ilmu dari semua..pengalaman yang tinggi harganya, kelas yang di bayar dari titik peluh dan juga dari biayaan negara untuk aku jadi rakyat yang berilmu.
teman, sahabat, kawan, kenalan yang selalu bertekak, sering bertanya untuk tahu jawapan, makan kongsi-kongsi, jalan-jalan cari ilmu supaya matang dari dulu serta mengharapkan doa kalian untuk simpanan di sana jua.
staf yang buat kije berdasarkan arahan tapi kalau tak ikut tu mesti ada alasan dan sebab punya la..
kenakalan sebab memang aku nakal dan bukan jahat ok...

Monday, July 4, 2011

Masanya kian Tiba...

Dengan Nama Allah Yang Memberi Rezeki ~ Ya Razak

Tahun 2011 mencatatkan keriangan peribadi pada saya sendiri dan tempiasnya pada keluarga dan mungkin pada teman2 rapat. Saya dapat bertukar dari jabatan lama ke jabatan baru..pertukaran yang di pinta dan di jangka ini adalah untuk memperbaiki kekurangan diri dan menampal kerosakan yang berlalu sebelum ini.

Terima kasih jabatan lama kerana 'berkeras' mengajar saya jadi semakin matang semakin kuat dalam membina diri. Saya tinggalkan anda dengan khidmat bakti saya yang masih kurang kerana ketika mula melapor diri saya menjangka akan memberi khidmat bakti di samping menimba pengalaman baru. Ya.. memang agak menimba la jugak sehingga bocor timba yang di guna untuk menimba...dan jangan di sangka air yang tenang tiada buaya..!

Kegembiraan saya di uji Allah. Mak saya di beri ujian Allah yang berat . Beliau muntah darah..(dan saya ada ceritakan sebelum ini..)..Mak adalah segalanya buat saya dan ahli keluarga juga..dan hampir sebulan selepas itu mak masih perlu mendapat rawatan susulan..

Maka perancangan saya dan Wani mungkinkah akan bertangguh kerana masalah kewangan yang saya hadapi. Ya Allah, saya sentiasa positifkan diri ini memikirkan yang positif sahaja..

Mak akhirnya di sahkan sihat dan beliau merancang untuk pergi bersama2 kami. Dan Wani juga merancang membawa maknya bersama..Alhamdulillah..walaupun perancangan asal adalah menunaikan Haji..(InsyaAllah!)

Dalam kesibukan kerja kami sempat juga mengunjungi pameran pelancongan Islam di Shah Alam. Tujuan; survey mana yang baik dari yang terbaik..

Saya serahkan pada Wani sahabat yang saya sayang untuk membuat keputusan kerana beliau sering mengambil keputusan  yang terbaik sepanjang kami bersahabat..Masyaallah...!


Kalau saya tahu saya ni perosak dirinya, saya akan berubah.
Saya nak jadi lebih baik sebab saya nak sama2 masuk syurga dgn dia.
Nak jadi jirannya kat sana. Dan saya percaya dan pegang kata2nya,
"Jangan biar aku jatuh, sebab aku takkan biarkan kamu tenggelam lemas."
Fungsi sahabat itu adalah saling mengingatkan, saling berkongsi apa yang dah mengesankan hati ntuk manfaat bersama dan bekalan di sana.
Dan andai dia mengorak langkah untuk menjadi lebih baik, kita pun patut melakukan perkara yang sama. Berubah kerana Allah. Saya tak nak ditinggalkan di belakang, hanyut sendiri, jauh dari Dia, sedangkan dia makin dekat dengan Dia. Mahu berjalan seiring..
"Kau peganglah tangan aku tanpa paksa demi Dia. Bawalah aku ke syurga kerna cinta-Nya."
To gather together in Jannah.. Insyaallah..


terima kasih Wani...!

No comments:

Post a Comment