hamba Allah yang sentiasa berdoa semoga menjadi hambaNya yang terbaik.
Sentiasa usaha jadi umatnya yang ingin selalu mengikuti sunnahnya dan sentiasa rindukannya.
anak yang baik dari kacamata mak ayah dan sentiasa berusaha mendoakan mereka selalu agar hidup aku selesa di sana nanti.
adik perempuan dan kakak pada mereka yang menyayangi aku tanpa ucapan tapi aku tau la dorang sayang aku...
belajar menuntut ilmu dari semua..pengalaman yang tinggi harganya, kelas yang di bayar dari titik peluh dan juga dari biayaan negara untuk aku jadi rakyat yang berilmu.
teman, sahabat, kawan, kenalan yang selalu bertekak, sering bertanya untuk tahu jawapan, makan kongsi-kongsi, jalan-jalan cari ilmu supaya matang dari dulu serta mengharapkan doa kalian untuk simpanan di sana jua.
staf yang buat kije berdasarkan arahan tapi kalau tak ikut tu mesti ada alasan dan sebab punya la..
kenakalan sebab memang aku nakal dan bukan jahat ok...

Monday, March 11, 2013

meatball @ikea..

Dengan nama Allah...

Ikea SALE!

ha ha...bukan nak tolong promote ek..! Nak cternya bila IKEA Malaysia buat SALE.memam ler sesak jalan jadinya..orang sesak, keta lagi sesakkkk!

arakian tetiba rasa nak makan meatball yang jual kat cafe Ikea tu..first time makan ngan Wani, macam sedap lebih dari tempat lain..nak kata sedap sangat, kat pizza pun sodap..tapi biasa lah, lain tempat lain presentationnya..

Hari ni rasa nak makan lagi. Hai la tekak, apa je yang nak di makan..
G lepak n santai ngan Rohaya..perghhh!! Jammed kak oii..Alhamdulillah keta Rohaya auto, itupun dia dah request tukar tempat santapan tekak ku ini..

Tapi entah kenapa, akhirnya dia redah gak, dan selepas melilau cari parking..ada rezeki untuk parkir keta..(berebut gak la ngan keta yang dok menunggu!) punya la full tempat parkir kat Ikea ni sampai bertekak2 mereka2 ini...r0panya Ikea wat SALE beb! padan le..err.. moral of the day; jangan g weekend.

Berbalik kepada tujuan utama ialah bersantap maka kami menuju terus ke cafenya..Makcik oiii, panjangnya beratur..ini le yang uniknya rakyat Malaysia..suka makan esp makanan yang sedap dan murah..



So, pilihan utama tentunya meatball swedish ku itu..ha ha..kelazatan meatball di sirami cream sauce, secoit lingonberry jam (memula dulu ingat strawbery jam) di selitkan bersama dan kentang goreng..eh? bukan ke sepatutnya kentang rebus? ah! apa-apa je la..




Rohaya pilih Cop ayam..di englishkan baru jadi chicken chop..bukan saya memandai ek..depa yang tampal iklan lagu tu..

kepak ayam barang seketul dua dan air mineral...menjadi!

Tak susah pun cari tempat duduk..selit je mana yang patut..

Alhamdulillah, makan pun dah kenyang, hasrat hati dah tercapai..maka perjuangan perut di redakan dengan senaman kaki dan pemuliharaan mata dalam memerhati barangan kat Ikea yang memang menarik ramai orang ni..bukan nak membeli pun, pegang, tengok2., duduk2 ke..buka pintu lemari, pusing seround dah habis..banyak jugak la harga yang di turunkan..sekaligus menampakkan troli yang penuh ngan barang2 murah..dan kekayaan rakyat Malaysia yang suka membeli belah..



pilih jangan tak pilih...
 Sebelum balik singgah sebentar di cafe depan cashier plak..he he..apalagi operasi ops karipap Ikea plak..Napa la dorang ni jual murah sangat..ni yang saya geram nih..! (he he..) .. order lagi. Kali ni pilihan utama ialah combo B iaitu segelas air dan sebiji karipap mabeles yang baru berharga rm2.. ha mana mau cari? satu je yang saya tak berapa berkenan..memang la Ikea ni ada sediakan tempat makan tapi kena makan sambil berdiri..minum berdiri..

carian incik google la..
Karipap kat Ikea ni mabeles sebab ada 1/4 biji telur rebus + intinya yang sedap.. makan plak panas-panas..agak sesuai ngan tekak ni..emm..spesel la jugak! Kak Lela KBS pun penah buat tapi kecik sikit..
Air boleh refill ( isi banyak kali pun boleh!) kalau beli hotdog bubuh la bawang sendiri,picit le mustard dan tibai je nak  sos sebanyak mana yang anda mau..kira santai le ni...ho ho ho...


abis makan, kena balik la..sebab tujuan tadi ialah mau makan meatball je pun..Alhamdulillah.kenyang..

terima kasih Rohaya...sebab sudi teman..




:. buat apa yang kita nak, fokus dan cuba capai..insyaallah dapat


No comments:

Post a Comment