hamba Allah yang sentiasa berdoa semoga menjadi hambaNya yang terbaik.
Sentiasa usaha jadi umatnya yang ingin selalu mengikuti sunnahnya dan sentiasa rindukannya.
anak yang baik dari kacamata mak ayah dan sentiasa berusaha mendoakan mereka selalu agar hidup aku selesa di sana nanti.
adik perempuan dan kakak pada mereka yang menyayangi aku tanpa ucapan tapi aku tau la dorang sayang aku...
belajar menuntut ilmu dari semua..pengalaman yang tinggi harganya, kelas yang di bayar dari titik peluh dan juga dari biayaan negara untuk aku jadi rakyat yang berilmu.
teman, sahabat, kawan, kenalan yang selalu bertekak, sering bertanya untuk tahu jawapan, makan kongsi-kongsi, jalan-jalan cari ilmu supaya matang dari dulu serta mengharapkan doa kalian untuk simpanan di sana jua.
staf yang buat kije berdasarkan arahan tapi kalau tak ikut tu mesti ada alasan dan sebab punya la..
kenakalan sebab memang aku nakal dan bukan jahat ok...

Sunday, March 4, 2012

Menangis la kalau ia boleh meredakan

Bismillah...





saya juga insan biasa seperti orang lain. saya makan dan minum. perlukan makan serta pakaian..tiada beza antara saya dan makhluk Allah yang lain.

..dan apabila hati ini di sakitk lagi tanpa saya ketahui di mana salah saya, bukan hanya hati yang sakit bagai di toreh, di siat-siat..mata juga mengalirkan airmata kerana terasa kesannya sakit di hati. Ya Allah, sakit sungguh rasa ini..sakit sangat saya di perlakukan sebegini.


Saya pernah menangis seperti orang lain cumanya setelah dewasa ni..saya limit kan menangis saya hanya pada Allah,pada Rasullallah, pada mak ayah saya dan orang-orang yang saya sayang.Kalau di sebabkan hal-hal kecik, hanya dalam hati terasa dan tak perlulah saya menangis. kadangkala waktu meluahkan pada mak, pada sahabat, bergenang juga airmata ni..

Ayah tak sihat, sahabat juga buat hal sendiri..entah kenapa..
saya bukan manusia sempurna, malah saya sentiasa cuba buat yang terbaik tetapi masih ramai tidak boleh menerima siapa saya.
saya ni seolah-olah tiada perasaan agaknya bagi mereka.boleh di buat sesuka hati, di marah tanpa saya tahu sebabnya..di pulau sesuka hati tanpa memikirkan apa jadi kalau mereka pula di buat seperti apa yang saya kena.

saya doakan hanya yang terbaik buat mereka-mereka ini.semoga mereka berubah. hukum karma kalau kita buat orang, kita akan dapat balik tak kira lambat atau cepat. kalau tak kena kat kita, anak beranak kita pun ada..bukan meminta yang buruk. Tapi itu sebagai pengajaran yang perlu di hadapi. dan saya maafkan mereka kerana saya cuma insan biasa yang tak mahu menyimpan dendam.

airmata ni masin kan..?

No comments:

Post a Comment