hamba Allah yang sentiasa berdoa semoga menjadi hambaNya yang terbaik.
Sentiasa usaha jadi umatnya yang ingin selalu mengikuti sunnahnya dan sentiasa rindukannya.
anak yang baik dari kacamata mak ayah dan sentiasa berusaha mendoakan mereka selalu agar hidup aku selesa di sana nanti.
adik perempuan dan kakak pada mereka yang menyayangi aku tanpa ucapan tapi aku tau la dorang sayang aku...
belajar menuntut ilmu dari semua..pengalaman yang tinggi harganya, kelas yang di bayar dari titik peluh dan juga dari biayaan negara untuk aku jadi rakyat yang berilmu.
teman, sahabat, kawan, kenalan yang selalu bertekak, sering bertanya untuk tahu jawapan, makan kongsi-kongsi, jalan-jalan cari ilmu supaya matang dari dulu serta mengharapkan doa kalian untuk simpanan di sana jua.
staf yang buat kije berdasarkan arahan tapi kalau tak ikut tu mesti ada alasan dan sebab punya la..
kenakalan sebab memang aku nakal dan bukan jahat ok...

Monday, May 28, 2012

Dia jodohku

Dengan nama Allah....


27 Mei 2012

Hari ini saya ke Melaka bagi menghadiri majlis perkahwinan adik yang sorang ni..Nana. Rasanya masa cepat betul berlalu. Bak kata Wani, dulu kami kenal dia masih keanak-anakan..tahun 2006 ( rasanya!)

Manjanya, muka pun fresh lagi tapi dah duduk jauh dari mak. Anak manja mak ngan ayahnya. Seingat saya dulu, abang2 nya cukup menjaga Nana begitu juga kakak2..saban minggu balik Melaka jumpa mak ayah. Untuk anak remaja yang sebaya dengannya, mungkin tak banyak pengalaman hidup tapi Nana matang lebih dari usianya.. Nana pandai jaga dirinya, cuma jiwa remaja tetap ada..kenakalan yang ada masih dalam kawalan..walaupun kadang2 di luar dugaan saya!

Outing bersama jarangla kami makan tempat @kedai yang sama..sebab Nana suka cuba tempat yang baru. tapi kalau dia dah suka sangat, tempat tu jugak la di ulangnya..



 Dalam jarak masa persahabatan kami, saya kenal cinta hatinya Qalis. Saya teringat style Nana kenalkan Qalis seperti style adik saya kenalkan bakal tunangnya dahulu. Nana ajak saya dan Wani g makan sup daging dekat Adtech Shah Alam.. Qalis yang mulanya jadi seorang pemalu tapi lepas dah borak-borak, terus jadi peramah. Itu cerita berapa tahun yang lampau.



Apa pun, Alhamdulillah, hari ni beliau telah selamat di ijabkabulkan bersama jejaka ensem pilhan hatinya dan mendapat restu kedua dua belah pihak..walau banyak halangan dan rintangan, hari ini telah termetri janji dua hati untuk sehidup semati kerana Allah.

Selamat Pengantin Baru Nana dan Qalis.. Semoga kalian berdua sentiasa saling sayang menyayangi dan membina kebahagiaan hingga ke dalam syurga Jannah..

gambar credit to : MIKE DUKEMANE (fb)

No comments:

Post a Comment