hamba Allah yang sentiasa berdoa semoga menjadi hambaNya yang terbaik.
Sentiasa usaha jadi umatnya yang ingin selalu mengikuti sunnahnya dan sentiasa rindukannya.
anak yang baik dari kacamata mak ayah dan sentiasa berusaha mendoakan mereka selalu agar hidup aku selesa di sana nanti.
adik perempuan dan kakak pada mereka yang menyayangi aku tanpa ucapan tapi aku tau la dorang sayang aku...
belajar menuntut ilmu dari semua..pengalaman yang tinggi harganya, kelas yang di bayar dari titik peluh dan juga dari biayaan negara untuk aku jadi rakyat yang berilmu.
teman, sahabat, kawan, kenalan yang selalu bertekak, sering bertanya untuk tahu jawapan, makan kongsi-kongsi, jalan-jalan cari ilmu supaya matang dari dulu serta mengharapkan doa kalian untuk simpanan di sana jua.
staf yang buat kije berdasarkan arahan tapi kalau tak ikut tu mesti ada alasan dan sebab punya la..
kenakalan sebab memang aku nakal dan bukan jahat ok...

Friday, June 1, 2012

saya sakit Allah jua yang menyembuhkannya

Bismillah..

30 hb Mei 2012

Saya ambil cuti yang orang kerajaan bagi untuk menjaga kesihatan diri sendiri. Dengan rasa bersungguh untuk menjaga diri sendiri (kalau tak sapa nak jaga kan?). Pilihan saya tentunya PPUM. sebab? Bagi saya service dari mula pendaftaran sampai amik ubat kat farmasi..layanan dorg memang best, ramah mesra..mungkin bukan 1st class tp bg saya ni antara yang terbaik pusat rawatan yang saya pergi.


 Kenapa la saya begitu rajin ke hospital sekarang..? dulu tu saya masih boleh buat 'dek' je sebab saya lebih suka sakit yang Allah beri ini melalui proses penyembuhan sendiri dengan rawatan 'kasih sayang'.

Saya demam, saya takkan ke klinik apalagi hospital. Buang masa dan wang ringgit. Sesiapa yang pernah pergi dapatkan rawatan, pasti faham apa yg saya cuba nyatakan di sini.

 Bila masuk kerja kerajaan, saya akan ambil cuti je kalau setakat demam. Tak perlu ke hospital. Pengalaman menunggu hampir 4 jam memeritkan saya yang ketika tu amat sakit badan.tapi prosedur kerajaaan ni plak lalau cuti kena ada sebab. Samada memang kita malas atau cari pasal nak cuti. Biarlah, tu kije org kerajaan yang rajin mempersoalkan je untuk buat kije khas ni.

Sakit perut sebelah kiri. dan akhirnya doktor temui penyebabnya apabila saya yang bercerita sambil airmata sesekali menitis.

Corak, pola pemakanan saya tidak teratur semenjak kejadian bersejarah itu.

 "jangan tak makan malam, ambil breakfast walau sedikit, makan buah2an dan sayur2an..minum air 180liter.
.

jangan la seksa perut dengan apa yang dah awak buat ni. Yang dah pergi, awak kena la relakan"

"background gastric u pun teruk, minta jaga la perut u..emosi u..paksa juga makan walau sedikit..

tapi yang kelakarnya doc ni tanya... "awak ada rasa macam nak bunuh diri tak? Nauzubillah..
ini rentetan dari kesan "masih ada" mak dalam hidup saya yang mana pada pandangannya saya masih belum "melepaskan pemergian" mak..

entahla kan..saya tak tau nak kata apa..airmata je yang tolong jawabkan..dan doc ni g amik tisu untuk saya..

terima kasih doctor!

Saya masih ada Allah tempat saya bergantung harap, saya cuma nak tahu je kenapa saya sakit perut di sebelah kiri je pulak tu.. dan saya tahu Allah akan sembuhkan penyakit saya ni..


terima kasih doktor kerana bgtau puncanya.. saya akan jaga perut saya dan anggota yang lain juga..

...dan saya balik dari spital dengan muka yang berseri dan senyuman terukir..tiada lagi rasa sakit walaupun ia mula menyucuk2..biarkan la..

No comments:

Post a Comment