hamba Allah yang sentiasa berdoa semoga menjadi hambaNya yang terbaik.
Sentiasa usaha jadi umatnya yang ingin selalu mengikuti sunnahnya dan sentiasa rindukannya.
anak yang baik dari kacamata mak ayah dan sentiasa berusaha mendoakan mereka selalu agar hidup aku selesa di sana nanti.
adik perempuan dan kakak pada mereka yang menyayangi aku tanpa ucapan tapi aku tau la dorang sayang aku...
belajar menuntut ilmu dari semua..pengalaman yang tinggi harganya, kelas yang di bayar dari titik peluh dan juga dari biayaan negara untuk aku jadi rakyat yang berilmu.
teman, sahabat, kawan, kenalan yang selalu bertekak, sering bertanya untuk tahu jawapan, makan kongsi-kongsi, jalan-jalan cari ilmu supaya matang dari dulu serta mengharapkan doa kalian untuk simpanan di sana jua.
staf yang buat kije berdasarkan arahan tapi kalau tak ikut tu mesti ada alasan dan sebab punya la..
kenakalan sebab memang aku nakal dan bukan jahat ok...

Sunday, April 7, 2013

Kembali ke sekolah..

Dengan nama Allah..

Antara mahu dan tidak, saya melangkah lagi ke tempat ini. Tempat yang bakal menentukan hala tuju masa depan saya. Sentiasa berdoa agar saya bersedia untuk belajar lagi, menimba ilmu sebanyak mungkin (walau banyak rintangan). Ya Allah hanya Kau yang Maha Mengetahui segalanya..

Masa hari pendaftaran semula masuk ke Uitm ni hati rasa emm.. Macam macam rasa.. Betul ke nak buat ni.. Betul ke course akan saya duduki ini..hati di gamit rasa 4 tahun lalu pernah jua ke mari..hati yang meronta2 nak belajar dan berjaya. Kemesraan rakan2 sewaktu pertama kali berkenalan..ke kelas dan ke mana2 atas satu persetujuan.. Adakah akan berulang?

Hari ini saya memulakan kelas buat pertama kali pada minggu kedua selepas pelbagai rintangan yang perlu saya hadapi..minggu pertama ayah kurang sihat, dan memerlukan pengawasan. Adik dan abang ada sebab mengapa bukan mereka yang patut jaga. Saya redha.

Kuatkan semangat ku ini ya Allah..saya ingin kali ini tamat dengan cemerlang. Berjaya untuk mengisi ilmu si dada..merapatkan jurang kehidupan yang kian meminta pengorbanan yang tinggi.

Doakan saya berjaya mengharungi cubaan dan rintangan yang bakal saya hadapi..

No comments:

Post a Comment