hamba Allah yang sentiasa berdoa semoga menjadi hambaNya yang terbaik.
Sentiasa usaha jadi umatnya yang ingin selalu mengikuti sunnahnya dan sentiasa rindukannya.
anak yang baik dari kacamata mak ayah dan sentiasa berusaha mendoakan mereka selalu agar hidup aku selesa di sana nanti.
adik perempuan dan kakak pada mereka yang menyayangi aku tanpa ucapan tapi aku tau la dorang sayang aku...
belajar menuntut ilmu dari semua..pengalaman yang tinggi harganya, kelas yang di bayar dari titik peluh dan juga dari biayaan negara untuk aku jadi rakyat yang berilmu.
teman, sahabat, kawan, kenalan yang selalu bertekak, sering bertanya untuk tahu jawapan, makan kongsi-kongsi, jalan-jalan cari ilmu supaya matang dari dulu serta mengharapkan doa kalian untuk simpanan di sana jua.
staf yang buat kije berdasarkan arahan tapi kalau tak ikut tu mesti ada alasan dan sebab punya la..
kenakalan sebab memang aku nakal dan bukan jahat ok...

Sunday, October 6, 2013

Carilah Ilmu

Dengan Nama Allah...

Hari ini kuliah saya yang kedua utk single class..subjek pilihan. Biasanya kuliah saya di Seksyen 2, tp yang ini special sikit maka di adakan di Instec sek.17..

Saya pernah ke sini dahulu ketika mula menyambung pelajaran ke peringkat ijazah secara jarak jauh e-pjj. Teringat bersama teman sekuliah yg melingkari jalan menyusuri setiap kelas. Makan pagi bersama, tengahari berkumpulan dan balik jua beriringan.

Sehingga ke semester dua kami bersama..Namun kesilapan dan kekurangan diri, saya mengundurkan diri. Mulanya mak membantah; ilmu apa saja kita belajar, x akan rugi..cuba..cubalah lagi. Malah keputusan exam saya bukannya teruk pun..

Saya tinggalkan sepi cerita itu hanya Allah lebih mengerti.

Saya melalui bangunan ini dengan seribu rasa di hati..namun tiada rasa ralat dalam jiwa pun..saya masih perlu mencari dan belajar memperbaiki diri..ilmu saya masih kurang maka sebab itu saya masih mencari dan agak tergila2 nak menimba ilmu..

Dan saya ada kekuatan dari doa mak selama ini..saya ada ransangan dari kesusahan dan keperitan hidup saya. Saya dah buat pun..dan dalam kepayahan ini saya memohon agar ilmu ini menjadi penjamin hidup saya di saat itu..terima kasih Allah.....

No comments:

Post a Comment