hamba Allah yang sentiasa berdoa semoga menjadi hambaNya yang terbaik.
Sentiasa usaha jadi umatnya yang ingin selalu mengikuti sunnahnya dan sentiasa rindukannya.
anak yang baik dari kacamata mak ayah dan sentiasa berusaha mendoakan mereka selalu agar hidup aku selesa di sana nanti.
adik perempuan dan kakak pada mereka yang menyayangi aku tanpa ucapan tapi aku tau la dorang sayang aku...
belajar menuntut ilmu dari semua..pengalaman yang tinggi harganya, kelas yang di bayar dari titik peluh dan juga dari biayaan negara untuk aku jadi rakyat yang berilmu.
teman, sahabat, kawan, kenalan yang selalu bertekak, sering bertanya untuk tahu jawapan, makan kongsi-kongsi, jalan-jalan cari ilmu supaya matang dari dulu serta mengharapkan doa kalian untuk simpanan di sana jua.
staf yang buat kije berdasarkan arahan tapi kalau tak ikut tu mesti ada alasan dan sebab punya la..
kenakalan sebab memang aku nakal dan bukan jahat ok...

Monday, November 1, 2010

Kelantan JUARA ~ Sejarah tercipta



Seperti dalam tilikan..Kelantan T h e  R e d  W a r r i o r s  MENANG!!!

he he sengih sampai ke telinga hamba menontonnya. Menyaksikan secara lansung di kaca tv yang tak berapa nak stabil ni. Al maklum la badan x berapa nak sihat.batuk kong kong..tapi semangat nak merai kemenangan pasukan Merah putih ni..heret jugak la kan badan yang tak berapa nak maya ni..



Indra Putra Mahyudin Kapten Kelantan Menjulang Piala Malaysia bg tahun 2010


The Red Warriors tamat badi 40 tahun

PEMAIN Kelantan me­­lutut dan berdoa tan­­da syukur sejurus wisel penamat apabila mencipta bangga muncul juara baru Piala Malaysia menewaskan Negeri Sembilan 2-1 dalam final di Stadium Nasional, Bukit Jalil, ma­­lam tadi.


Dua gol menerusi tandukan padu Hairuddin Omar pada minit ke-57 dan Mohd Badhri Mohd Radzi, m-65 berjaya mengikis jari­­ngan awal lawan menerusi sepakan penalti oleh Shahurain Abu Samah (m-13) - sekali gus menamatkan badi 40 tahun yang diiri­­ngi dentuman mercun me­­ngiringi kejayaan manis The Red Warriors.
Kejayaan ini memboleh­­kan Kelantan meletakkan diri dalam kumpulan unik yang kini bertambah kepada 14 pasukan yang pernah menjulang piala keagungan bola sepak tanah air itu termasuk sebelum ini yang dikenali Piala HMS Malaya dan Piala Malaya.



Namun, skrip itu tidak kelihatan begitu pada awal saingan babak pertama apabila Shahurain yang dinaikkan kepada posisi serangan berikutan ke­­tandusan penye­­rang akibat kecederaan yang menimpa Zaquan Adha Abd Radzak me­­ngulangi jaringan awal ke atas lawan sama, apabila mudah menyempurnakan penalti mengatasi Khairul Fahmi Che Mat selepas penjaga gol itu menjatuhkan S Kunalan dalam ko­­­­tak penalti.

Shahurain yang mele­­dakkan gol cantik dalam laluan kejayaan 3-1 musim lalu berjaya mengelirukan penjaga gol itu yang semakin meningkat naik dalam skuad kebangsaan pada percubaan kedua selepas pengadil, Sub­­khiddin Mohd Salleh me­­ngarahkannya diambil semula.

Pada masa kecederaan babak pertama, gerakan pantas Mohd Badri Mohd Radzi dengan Indra Putra Mahayuddin hampir menjelmakan gol penyamaan, tetapi tendangan lencong kapten Kelantan itu berjaya ditumbuk penjaga gol, Sani Anuar Kamsani.

Badri membantu kemenangan Skuad The Red Warriors
Hairuddin menceriakan pasukan apabila berjaya mengelakkan diri daripada kawalan pertahanan untuk menghalakan han­­taran lintang Norshahrul dengan jaringan penya­­maan menerusi tandukan untuk menghidupkan api perjuangan the Red Warriors dan hampir 60,000 penyokong mereka.

Momentum beralih arah kepada Kelantan yang mengambil alih tam­­puk penguasaan de­­ngan Mohd Badri men­­cetuskan dentuman mer­­cun oleh penyokong hasil gol kemenangan buat mencipta sejarah baru mereka.



STATISTIK PERLAWANAN
Percubaan tepat : Negeri Sembilan (9) Kelantan (4)
Percubaan tersasar : Negeri Sembilan (3) Kelantan (4)
Sepakan sudut : Negeri Sembilan (2) Kelantan (11)
Sepakan percuma : Negeri Sembilan (17)  Kelantan (18)
Offsaid : Negeri Sembilan (2) Kelantan (2)
Kekasaran : Negeri Sembilan (15) Kelantan (14)
Kad kuning : Negeri Sembilan (Mohd Shukor Adan, Mohd Firdaus Azizul, Mohd Alif Samsudin) Kelantan (Mohd Shakir Shaari)
Kad merah : Tiada bagi kedua-dua pasukan
Masa tambahan :  Tujuh minit
Penguasaan bola : Negeri Sembilan (45%) Kelantan (55%)

PEGAWAI PERLAWANAN
Pengadil : Subkhiddin Mohd Salleh
Penolong Pengadil 1: Wan Ismail Wan Ali
Penolong Pengadil 2: Nojey Anak Nakeng
Pegawai Keempat : Mohd Nafeez Abd Wahab
Komisionel Perlawanan : Ismail Yacob
Penilai Pengadil : Ahmad Khalidi Suppian
General Kordinator : Ahmad Fuad Daud
Pegawai Media : Raja Azura Shamim



Wan Jamak kecewa sentuhan NS tumpul

KEPINCANGAN jentera serangan dan kehilangan kapten, Mohd Aidil Zafuan Abd Radzak pada babak kedua perlawanan diakui jurulatih Negeri Sembilan, Wan Jamak Wan Hassan yang jelas berang ketika ketumpulan barisan depannya dipersoalkan, malam tadi

Wan Jamak jelas kecewa dengan pasukannya yang gagal menemui sentuhan di depan gol ketika ketinggalan 2-1 kepada Kelantan dalam final Piala Malaysia yang akhirnya dimenangi The Red Warriors. Keadaan itu bertambah parah dengan kehilangan pertahanan tengah, Aidil yang bertindak cemerlang sepanjang perlawanan sejurus sebelum gol kedua Kelantan.

“Kehilangan Aidil menampakkan jurang besar. Pasukan lawan mengambil kesempatan kami. Mengenai kecederaan Aidil, kami belum dapat pengesahan sama ada serius atau tidak,” tambahnya.
~ Berita Harian 31Okt 10



Pemain terbaik perlawanan Akhir Hairuddin Omar
Gomo Kelate Gomo


Anugerah Khas Penaja di beri kepada Badri Radzi

Sathianathan puas dapat julang trofi

DI sebalik kemelut yang melandanya sejak dua minggu lalu, ketua jurulatih Kelantan, B Sathianathan tampak begitu tenang ketika meraikan kejayaan anak didiknya menewaskan Negeri Sembilan 2-1 pada aksi final Piala Malaysia, malam tadi.
Namun, jauh di lubuk hatinya tersimpan perasaan puas dapat menjulang trofi berprestij itu kali ini.
Sathia melalui tempoh memeritkan apabila digantung enam bulan yang kemudiannya ditangguhkan sebelum mengetuai pasukannya mara ke separuh akhir yang disusuli kejayaan manis, malam tadi.

Hairuddin dinobat pemain terbaik final bantu Kelantan tewaskan NS
 
Para pemain meraikan Piala kemenangan bersama penyokong yang hadir
Mohd Badri yang lebih dikenali sebagai ‘Piya’ sebelum ini menjaringkan gol dalam gaya sama ketika melengkapkan kemenangan 3-0 ke atas Selangor dalam suku akhir kedua di Kota Bharu.

Pada perlawanan final malam tadi, Mohd Badri meledak gol kemenangan Kelantan selepas menerima hantaran cantik daripada Mohd Norfarhan Mohamad. Sebelum itu Hairuddin Omar yang dinobatkan sebagai Pemain Terbaik kejohanan menyamakan kedudukan pada minit ke-55.


“Saya gembira dapat melunaskan tanggungjawab untuk Kelantan tahun ini,” kata Hairuddin yang tahun lalu menjulang piala sama ketika dipinjamkan kepada Negeri Sembilan oleh T-Team. Pada final 2009, Hairuddin turut menyumbangkan gol ketika kemenangan 3-1 ke atas Kelantan.


“Sebelum kejohanan lagi, saya mempunyai keyakinan tinggi Kelantan akan muncul juara malam ini (malam tadi), tetapi pada babak pertama kami masih gugup sehingga membawa kepada gol pertama oleh Negeri Sembilan,” kata Hairuddin.
 
Pemain Kelantan berpelukan sejurus wisel di bunyikan

Para pemain Negeri Sembilan menahan rasa kecewa selepas tewas 1-2..relax la bro..kalah menang kan adat permainan..

No comments:

Post a Comment