hamba Allah yang sentiasa berdoa semoga menjadi hambaNya yang terbaik.
Sentiasa usaha jadi umatnya yang ingin selalu mengikuti sunnahnya dan sentiasa rindukannya.
anak yang baik dari kacamata mak ayah dan sentiasa berusaha mendoakan mereka selalu agar hidup aku selesa di sana nanti.
adik perempuan dan kakak pada mereka yang menyayangi aku tanpa ucapan tapi aku tau la dorang sayang aku...
belajar menuntut ilmu dari semua..pengalaman yang tinggi harganya, kelas yang di bayar dari titik peluh dan juga dari biayaan negara untuk aku jadi rakyat yang berilmu.
teman, sahabat, kawan, kenalan yang selalu bertekak, sering bertanya untuk tahu jawapan, makan kongsi-kongsi, jalan-jalan cari ilmu supaya matang dari dulu serta mengharapkan doa kalian untuk simpanan di sana jua.
staf yang buat kije berdasarkan arahan tapi kalau tak ikut tu mesti ada alasan dan sebab punya la..
kenakalan sebab memang aku nakal dan bukan jahat ok...

Thursday, November 25, 2010

Rona kehidupan..

Dengan nama Allah, Tuhan yang memiliki setiap jiwa-jiwa dan alam ini.

Masuk hari ini dah hampir 5 hari anakanda Tasneem berada dalam wad Melor 2 di Hospital Sultan Hj Ahmad Shah, Temerloh Pahang. Mummy berpeluang menjenguk anaknda pada hari Isnin setelah di masukkan ke dalam wad pada malam ahad 21 Nov lalu. Kelesuan terbayang di wajahnya. eyebag dah terbentuk, mata makin kuyu seolah merayu dan memberitahu kesakitannya..Saya tak pandai nak mentafsir perasaannya tapi seolah mengerti Tasneem mengalami rasa ketidakselesaan berada di ruang asing ini. Di temani setia Ummi Iin, Tasneem tak boleh berenggang lansung.Merengek dan menangis..Senyap di kala tidur je.

Mama Tasneem pun puas dah memujuk untuk meredakan rasa di hati. Ibu mana yang sanggup nak tengok anaknya sakitkan..? Mama Tasneem memandu dengan tenang untuk bertemu mata, memeluk dan mencium pipi..sanggup tak makan kerana risaukan keadaan Tasneem..

Mummy di beritakan Tasneem tak selera menjamah makanan, air minum pun tak mau. Tasneem di khuatiri terkena jangkitan kuman di paru paru kecilnya itu. Ya Allah, Kau menduga kami dalam menghadapi situasi sebegini. Betapa kuatnya kasih dan sayang kami pada Tasneem lebih kuat kasih dan sayang Allah pada anaknda..Dia memberi sedikit ujian sahaja duhai anak yang di kasihi..sabar ya.

Antibiotik di masukkan melalui tiub melalui uratnya yang kecil di kaki kirinya..rasa sungguh tak selesa, sakit sudah semestinya. Rasa nak menitik air mata namun di tahan juga..Ya Allah, Kau ringankan beban anak kecil ini, semoga dia dapat menghadapinya..

No comments:

Post a Comment