hamba Allah yang sentiasa berdoa semoga menjadi hambaNya yang terbaik.
Sentiasa usaha jadi umatnya yang ingin selalu mengikuti sunnahnya dan sentiasa rindukannya.
anak yang baik dari kacamata mak ayah dan sentiasa berusaha mendoakan mereka selalu agar hidup aku selesa di sana nanti.
adik perempuan dan kakak pada mereka yang menyayangi aku tanpa ucapan tapi aku tau la dorang sayang aku...
belajar menuntut ilmu dari semua..pengalaman yang tinggi harganya, kelas yang di bayar dari titik peluh dan juga dari biayaan negara untuk aku jadi rakyat yang berilmu.
teman, sahabat, kawan, kenalan yang selalu bertekak, sering bertanya untuk tahu jawapan, makan kongsi-kongsi, jalan-jalan cari ilmu supaya matang dari dulu serta mengharapkan doa kalian untuk simpanan di sana jua.
staf yang buat kije berdasarkan arahan tapi kalau tak ikut tu mesti ada alasan dan sebab punya la..
kenakalan sebab memang aku nakal dan bukan jahat ok...

Tuesday, January 18, 2011

Swasta vs ...

Hari ni hari yang antara penting pada saya..hari yang membantu merungkai semua yang di pendamkan dalam hati mak, hati ayah,hati saya dan hati kami sekeluarga...

Sebelum itu saya telah melalui pengalaman yang mencemaskan dan meransang otak untuk memarahi orang tapi saya tidak lakukan nya!..hi hi saya baru je dengar cermah motivasi.." x guna nak marah orang sebab akhirnya kita sendiri yang sakit ati"..

Berdasarkan penyataan itulah saya mula jadi tukang senyum je..Semoga Allah membalasnya.

Nak cter n share pasal mak yang saya sayang ni..

08 Januari 2011 Sabtu Petang

badan mak sakit2 macam nak demam..dah selalu sangat mak rasa macam tu..badan sejuk2 dulu kemudian dia akan demam..tapi hari tu amat berlainan..mak mengadu sakit sangat badan2 dia..tak lama kemudian mak batuk2..ish hairan la saya..awal petang nampak sihat je tetiba je sakit..dan tanpa di jangka mak batuk2 yangkuat dan terus muntah darah!..
Ya Allah! kenapa ni..saya memang terkejut..sebelum ni memang mak pernah demam dan muntah selepas saya picit2 badan mak..itu pun saya rasa sebab masuk angin.

Darah berketul2 kuar dari mulut mak tanpa henti..ayah yang ada dekat kami pun mula menampakkan kerisauannya..makin saya urut badan mak makin banyak kuar darah..saya cuba tidak panik dan saya minta tolong Wani yg berada di rumah kami untuk membeli air kelapa untuk meredakannya..

emmm..apa yang anda pk kan kalau itu terjadi di hadapan anda..

so, plan awal nak ke jalan TAR terus saya batalkan atas nasihat Wani juga..jaga mak katanya...ntah kenapa Wani perasan ada manik2 kecil bergenang di kelopak mata walau saya cuba tahankan.Saya x kuat sangat kan..?!

Selepas muntah2 mak kepenatan...itupun saya pk sebab dah minum air kelapa. Mak tidur dalam kepenatan..saya x sedap ati ngan situasi mak..Saya mandi dan bersiap untuk duduk di sisi mak..Mak kata mungkin ada yang 'buat' dia..dalam kepala ni saya cuba yang terbaik menenangkan hati mak..sambil fikiran merayau cari jalan saya pun buka laptop cari jalan penyelesaiannya..

Apa yang saya dapat berdasarkan keadaan fizikal mak, kebarangkalian yang besar, mak mungkin mengalami kegagalan buah pinggangnya.Ini kerana kaki mak membengkak seperti ada air itupun di sebelah kaki kanan sahaja. Selain berusaha nak bawa mak ke Darul Syifa', saya fikir baik bawa mak ke hospital...dan saya terlelap seperti ayam..(ye ke..) kejap bangun kejap tdo..

pas ni debaran lebih lanjut dalam cter seterusnya dalam swasta vs...  part II

No comments:

Post a Comment