hamba Allah yang sentiasa berdoa semoga menjadi hambaNya yang terbaik.
Sentiasa usaha jadi umatnya yang ingin selalu mengikuti sunnahnya dan sentiasa rindukannya.
anak yang baik dari kacamata mak ayah dan sentiasa berusaha mendoakan mereka selalu agar hidup aku selesa di sana nanti.
adik perempuan dan kakak pada mereka yang menyayangi aku tanpa ucapan tapi aku tau la dorang sayang aku...
belajar menuntut ilmu dari semua..pengalaman yang tinggi harganya, kelas yang di bayar dari titik peluh dan juga dari biayaan negara untuk aku jadi rakyat yang berilmu.
teman, sahabat, kawan, kenalan yang selalu bertekak, sering bertanya untuk tahu jawapan, makan kongsi-kongsi, jalan-jalan cari ilmu supaya matang dari dulu serta mengharapkan doa kalian untuk simpanan di sana jua.
staf yang buat kije berdasarkan arahan tapi kalau tak ikut tu mesti ada alasan dan sebab punya la..
kenakalan sebab memang aku nakal dan bukan jahat ok...

Sunday, May 22, 2011

hari hari yang mematangkan fikiran

Salam..

ni tiba waktu rajin nak menaip lah ni..ada je benda nak cter..kalau x, nak menjengah pun x sempat rasanya..
saja la kan..bila masa2 terluang, saya sempat gak la perati perangai manusia yang tidak sempurna seperti saya juga.
err..korang penah tak rasa bila kita buat baik orang balas x baik..tapi ngan kita je..ngan orang lain dia baik
ada rasa heran bin ajaib tak..
saya ni rasanya memang la suka sembang tapi kena pada masa la..kekadang saya jadi diam esp bila masa wat kije..kengkonon keunggulan mutu bertambah jitu la masa wat kije..


memula rasa biasa je kalau orang meninggi suara ngan kita..maklum la bukan semua orang suka kita tapi kalu ngan kita je dia meninggi..apa masalahnya ye..arghh aku kah yang bersalah...help...!
saya malas nak pk sangat...alah hal kecik je tu..buat rugi masa je kalu nak  'amik hati; kitakan  satu Malaysia mana boleh terasa hati..x jambu la wei..!

tapi nak bgtau jugak la kan,..tahap kesabaran seseorang tu ada batasnya..so jaga2 cik salmah!
x kira la ko orang tua ke, senior ke..

bukannya x boleh cakap elok2..dah orang bertanya tu, tujuan asalnya kerana yang bertanya tu TIDAK TAHU..apa kejadahnya kalau tahu, tapi nak saja2 suka nak tanya..
apa ke namanya BUANG KARAN la wei..!!



Berdiam bukan bermakna saya ni lemah k..bila menjawab kang kata kurang ajar..saya suka menjawab la..pandai2 mulut dia je nak cakap..yang pelik tu dia x rasa ke dia tu pandai 'mengata' kat saya..payah betul bila ada manusia cenggini...


so sekarang..wat hal masing2 ok...

No comments:

Post a Comment