hamba Allah yang sentiasa berdoa semoga menjadi hambaNya yang terbaik.
Sentiasa usaha jadi umatnya yang ingin selalu mengikuti sunnahnya dan sentiasa rindukannya.
anak yang baik dari kacamata mak ayah dan sentiasa berusaha mendoakan mereka selalu agar hidup aku selesa di sana nanti.
adik perempuan dan kakak pada mereka yang menyayangi aku tanpa ucapan tapi aku tau la dorang sayang aku...
belajar menuntut ilmu dari semua..pengalaman yang tinggi harganya, kelas yang di bayar dari titik peluh dan juga dari biayaan negara untuk aku jadi rakyat yang berilmu.
teman, sahabat, kawan, kenalan yang selalu bertekak, sering bertanya untuk tahu jawapan, makan kongsi-kongsi, jalan-jalan cari ilmu supaya matang dari dulu serta mengharapkan doa kalian untuk simpanan di sana jua.
staf yang buat kije berdasarkan arahan tapi kalau tak ikut tu mesti ada alasan dan sebab punya la..
kenakalan sebab memang aku nakal dan bukan jahat ok...

Sunday, February 6, 2011

Swasta vs....part II

Entri sebelum berlansungnya kejadian ni  Swasta vs...

9 Januari 2011

dalam masa tdo dan x tdo saya terdengar dengar mak merintih halus..mungkin dia pun x lena tdo..tengah malam mak kejutkan saya..Mak minta air..dan..dia tdo semula..dalam pada itu saya dah x 'lalu' nak tdo..saya sms pada adik supaya standby ke bangi untuk tujuan berubat ke Darul Syifa'..dan stelah di teliti..rupanya pada hari Ahad Darul Syifa mula beroperasi pada jam 9 pagi sedangkan saya sms adik supaya 'gerak' ke sana jam 5 pagi sesudah subuh...sebelum tu saya dah cuba hubungi cawangan Darul Syifa' di Kg. Baru tapi tidak berangkat..

Tidak lama sebelum subuh (kalau x silap la) mak tersedar dan akhirnya dengan banyaknya mak memuntahkan darah pekat dan berketul2..kali ni agak banyak dari semalamnya..saya cuba cool kan diri saya..amik besen, amik kain  dan amik air. sambil urut belakang mak darah makin banyak keluar..dan mak dah x mampu nak bersuara..penat kuarkan darah!

Saya telefon adik segera balik ke rumah dan bawa mak ke hospital je..dalam pada menunggu, mak muntah lagi..Ya Allah..apa say anak buat lagi ni..dan sehingga adik saya sampai..saya tertahan2 nangis..ayah juga panik..urut belakang  mak..

Mulanya mak nak ke Bangi je..terus urus dengan Darul Syifa'..tapi hati saya memikirkan jalan pintas supaya bawa mak ke hospital..Dan hospital yang terdetik di kepala saya ialah Hospital PUSRAWI di Jalan Tun Razak.

Muka mak dah pucat..saya kemaskan barang2 mak macam kain baju, air, selipar dan juga IC..yang lain tak terfikir apa lagi..dengan segera dan berhemah adik memandu ke Hospital Pusrawi..dan sesampainya di sana mereka mengambil tindakan segera. Syabas la saya ucapkan..Doktor oncall plak mmg baik dan amt berhemah..Mak di bawa ke katil dan diperiksa..dan doktor menyarankan mak WAJIB masuk wad kerana kehilangan banyak darah..darah dalam badan mak ada 6 lagi..sedangkan manusia perlu ada at least 12 darah..

Saya mulanya merelakan mak di Pusrawi sahaja. Kemudian saya call abang yang berada di Johor. Untuk pengetahuan dia juga dan abang meyarankan supaya mak di hantar ke Pusat Perubatan Islam Kg. Baru. Selain kepakaran dan juga dekat untuk kami berulang andai mak di masuk ke wad. Sambil tu saya check la rega bil Pusrawi ni..Aduyai..! Mahal sangat nih..kalau saya ada duit ok kot..so saya pk baik ke hospital kerajaan je.. HKL. Abg x setuju sebab dia kata service HKL @ government amat lambat..dan tentunya saya menyangkal..berbincang dengan adik, dia sarankan juga ke HKL..sebab utama, kami nak tau sakit apa dan kemudian nak bawa ke Darul Syifa..

No comments:

Post a Comment