hamba Allah yang sentiasa berdoa semoga menjadi hambaNya yang terbaik.
Sentiasa usaha jadi umatnya yang ingin selalu mengikuti sunnahnya dan sentiasa rindukannya.
anak yang baik dari kacamata mak ayah dan sentiasa berusaha mendoakan mereka selalu agar hidup aku selesa di sana nanti.
adik perempuan dan kakak pada mereka yang menyayangi aku tanpa ucapan tapi aku tau la dorang sayang aku...
belajar menuntut ilmu dari semua..pengalaman yang tinggi harganya, kelas yang di bayar dari titik peluh dan juga dari biayaan negara untuk aku jadi rakyat yang berilmu.
teman, sahabat, kawan, kenalan yang selalu bertekak, sering bertanya untuk tahu jawapan, makan kongsi-kongsi, jalan-jalan cari ilmu supaya matang dari dulu serta mengharapkan doa kalian untuk simpanan di sana jua.
staf yang buat kije berdasarkan arahan tapi kalau tak ikut tu mesti ada alasan dan sebab punya la..
kenakalan sebab memang aku nakal dan bukan jahat ok...

Monday, June 6, 2011

Sahabat lama..

Salam..


Saya masih belum boleh lelapkan mata kerana pagi tadi dan petangnya saya menidurkan diri agak lama kerana malam sebelumnya saya tidak 'lalu' untuk merehatkan diri..Bukan ada nak pk apa pun..
cuma x leh nak tido..
emm baru je cakap dah menguap plak..

5 June 2011 ~ tanpa di rancang dengan rapi, saya berjumpa kembali dengan sahabat lama di zaman sekolah..di alam remaja..hampir 16 tahun beb! baru bersua muka..macam tak percaya begitu masa telah berlalu. Alhamdulillah, syukur kerana Mu Ya Allah, kami bersua muka.

Ina masih nakal macam dulu..err..cuma nampak dah, macam bini orang..tapi sebab saiznya kecik..
memang la nampak muda jelita..X berjanji tapi kami  je redah HR Steak Kg. Baru..
ujan renyai2 buatkan perut saya lapa dah la ramai org..
dan Alhamdulillah, Allah permudahkan urusan..kami dapat gak meja depan tv..!

Biasa la makan sembang...sembang..makan..gelak sket..makan lagi...dan makan..

cter hal terkini..kenang sket zaman sekolah..
kami satu asrama tapi berlainan dorm.Ina dorm H di tingkat dua dan saya dorm F di tingkat 3. Perbezaan kami membolehkan kami selalu bertekak..tapi x la bertumbuk..setakat ketuk2 kepala ada la..
Ina ni minat sangat warna hijau..kalu bulis suma benda nak hijau..
sorry la ina..ni je saya tau..saya dah tak ingat apa lagi kesukaan ina..he he

Persamaan kami plak..kami suka sembang..rasanya tu je kot sama.
kalu x, masakan kami bulis sembang dari kul 8 malam sampai nak kul 1 pagi..
emm nasib la umah ina jauh dan esoknya saya  kije..x mustahil sampai esok pagi kalau bulis sembang..
tapi ye lah kan..cter lebih 16 tahun yang lampau mana tak panjangnya kan..

Cter pahit manis..mengenang masa remaja yang mematangkan kami..menharungi rentak hidup sehingga kini dan masa hadapan..seolah2 olah semalam berlaku..dan kami asik la tertawa bila ingat sejarah silam.
Bukan mencari kesalahan lalu tapi mensyukuri apa yang ada masa kini..

Kerana persahabatan kami ni dulu agak rapat..saya mengenali hampir keseluruhan ahli keluarganya..dari abang2nya yang ensem2..mak ayahnya dan segelintir ahli keluarga terdekat dan juga teman lelakinya ketika itu..ha ha..

dan..pemberian tudung sebagai hadiah melanjutkan pelajaran ke Besut, Ina dan juga emaknya, membantu menggerakkan hati saya memakai tudung..kerana Allah..terima kasih..
Alhamdulillah...

Saya pelajari setiap hari ..
- setiap sesuatu yang terjadi ada hikmahnya di kemudian hari yang manusia tidak terfikir akan nya..
- kita sentiasa merasakan kita menagalami masalah yang besar tetapi ada orang lain mengalami masalah lebih besar dari kita..

semoga Allah mengekalkan persahabatan ini hingga ke akhir hayat..ameen!

No comments:

Post a Comment