hamba Allah yang sentiasa berdoa semoga menjadi hambaNya yang terbaik.
Sentiasa usaha jadi umatnya yang ingin selalu mengikuti sunnahnya dan sentiasa rindukannya.
anak yang baik dari kacamata mak ayah dan sentiasa berusaha mendoakan mereka selalu agar hidup aku selesa di sana nanti.
adik perempuan dan kakak pada mereka yang menyayangi aku tanpa ucapan tapi aku tau la dorang sayang aku...
belajar menuntut ilmu dari semua..pengalaman yang tinggi harganya, kelas yang di bayar dari titik peluh dan juga dari biayaan negara untuk aku jadi rakyat yang berilmu.
teman, sahabat, kawan, kenalan yang selalu bertekak, sering bertanya untuk tahu jawapan, makan kongsi-kongsi, jalan-jalan cari ilmu supaya matang dari dulu serta mengharapkan doa kalian untuk simpanan di sana jua.
staf yang buat kije berdasarkan arahan tapi kalau tak ikut tu mesti ada alasan dan sebab punya la..
kenakalan sebab memang aku nakal dan bukan jahat ok...

Monday, October 8, 2012

lada solok..pahit

Dengan nama Allah..

keterujaan membuatnya sekian kali membuatkan saya cuba dan mencuba dengan rasa 'hebat' sangat.. saya bubuh semua ramuan yang saya nak ia akan jadi rasa siok sangat. WoW!

err..oleh kerana rasa macam betul je ramuannya..saya pun bantai la buat..sepatutnya kena la rasa dulu sebelum bubuh dalam lada nan hijau itu..

Confident je masak, rebus dengan santan yang banyak, isi solok yang padat...
tik...tok..tik.. akhirnya masak..

ptui..tui...erkk! apsal pahit plak ni..?..tp saya telan je ladanya..isinya saya makan sikit je..
pas tu saya makan lada yang lain..sama jugak..yang lain dan lain..eeiii yeowww! semuanya sama..

kenapa ek..?




 
saya cuba semak ramuan yang biasa saya buat..sama je..tak de yang salah pun.

Ya Allah Kau yang memberi ilmu ini, ko berilah petunjuk Mu..

saya fikir kerana salah satu ramuannya terlebih dari sukatan biasa..dan kuat mengatakannya. Yakin benar.

Terdetik nak tanya yang lebih arif..

Terima kasih Allah. dan jawapannya itu ada YA..

bukan sikit sangat, bukan banyak sangat..sederhana..semua benda nak kena sederhana...
kerana nak rasa pedas intinya, saya masukkan lada hitam banyak sikit dari biasa dan hasilnya adalah PAHIT..



No comments:

Post a Comment