hamba Allah yang sentiasa berdoa semoga menjadi hambaNya yang terbaik.
Sentiasa usaha jadi umatnya yang ingin selalu mengikuti sunnahnya dan sentiasa rindukannya.
anak yang baik dari kacamata mak ayah dan sentiasa berusaha mendoakan mereka selalu agar hidup aku selesa di sana nanti.
adik perempuan dan kakak pada mereka yang menyayangi aku tanpa ucapan tapi aku tau la dorang sayang aku...
belajar menuntut ilmu dari semua..pengalaman yang tinggi harganya, kelas yang di bayar dari titik peluh dan juga dari biayaan negara untuk aku jadi rakyat yang berilmu.
teman, sahabat, kawan, kenalan yang selalu bertekak, sering bertanya untuk tahu jawapan, makan kongsi-kongsi, jalan-jalan cari ilmu supaya matang dari dulu serta mengharapkan doa kalian untuk simpanan di sana jua.
staf yang buat kije berdasarkan arahan tapi kalau tak ikut tu mesti ada alasan dan sebab punya la..
kenakalan sebab memang aku nakal dan bukan jahat ok...

Saturday, September 25, 2010

DiGi iPhone 4 Me




Hari yang di tunggu dah pun tiba..24 Sept 2010..Iphone 4G!..he he seperti yang di jangka la kan Apple akan wat gak 4G..slow slow asalkan menarik perhatian pengguna..Saya? of course dari memula iPhone kuar memang mengidam sesangat. Tapi masih banyak kelemahan yang di jangka. Contohnya sentuhannya too sensitive..application rumit sangat for beginner mcm saya..he he


Masa promo dulu, ari2 dok tengok broucher iPhone tu..tapi biasala mahal sangat.. nak beli cash mahal apalagi beli ansuran mudah he he..lelama iPhone ni dah banyak ciplak plak..macam dah tak heran plak tengok..selalunya yg datang dari China..cepat rosak..Kemudian Apple cuba upgrade ke arah lebih baik dan peningkatan harga juga memainkan peranan kepada biji mata semakin terbeliak memandang harga yang tertepek kat situ..ha ha..


iPhone 3G



Akhirnya, atas penyelidikan yang berterusan maka kuar la iPhone 4G ni untuk cuba puaskan gak selera orang ramai yang mengejar gajet2 terbaru dari Apple. Dengar kata kat DiGi outlet pun hampir 50k yang sedia menempah sebelum sampai ke Malaysia..hu hu taksubnya mereka ye?!

La ni ada 2 syarikat telekomunikasi terbesar negara 'sibuk' dok promotes kan iPhone 4 ni..tapi yang paling menambat hati ni ha dari DiGi ni..promotionnya lain macam la..RM58 tu..meh kita g tengok spesifikasinya ek..

yang terbaru ni ada

  • 4 featuring FaceTime
  • 5 megapixel camera with LED flash
  • HD video recording
  • Apple’s A4 processor
  • a 3- axis gyro
  • > 40% longer talk time
  • iOS 4
  • 100 new features and 1500 new APIs
  • Stainless steel and the thinnest smart phone in the world!
Dah macam ni punya canggih pun x kan la x de sape yang terliur..cuma secara jujur la saya nak bgtau bentuk  yang dulu lagi comel dan sedap di pegang..lebih menarik..tapi yang ni pun ok la..nipis beb!




iPhone 4G

Cakap lebih2 pun x guna gak..Spesifikasinya boleh terus g ke laman sesawang Apple..yang nyata, kena kumpul duit nak sambar barang baik ni sebiji..gerenti puas hati la..dalam hati ni ..harap2 ada la sesapa yang baik hati nak kasik iPhone ni he he..boleh jadi kenyataan kah?

1 comment: