hamba Allah yang sentiasa berdoa semoga menjadi hambaNya yang terbaik.
Sentiasa usaha jadi umatnya yang ingin selalu mengikuti sunnahnya dan sentiasa rindukannya.
anak yang baik dari kacamata mak ayah dan sentiasa berusaha mendoakan mereka selalu agar hidup aku selesa di sana nanti.
adik perempuan dan kakak pada mereka yang menyayangi aku tanpa ucapan tapi aku tau la dorang sayang aku...
belajar menuntut ilmu dari semua..pengalaman yang tinggi harganya, kelas yang di bayar dari titik peluh dan juga dari biayaan negara untuk aku jadi rakyat yang berilmu.
teman, sahabat, kawan, kenalan yang selalu bertekak, sering bertanya untuk tahu jawapan, makan kongsi-kongsi, jalan-jalan cari ilmu supaya matang dari dulu serta mengharapkan doa kalian untuk simpanan di sana jua.
staf yang buat kije berdasarkan arahan tapi kalau tak ikut tu mesti ada alasan dan sebab punya la..
kenakalan sebab memang aku nakal dan bukan jahat ok...

Friday, September 24, 2010

Putus sudah kasih sayang...

..puas dah memikir mana lagi nak g ari ni..(23 sept 2010)..bukan nak g jalan pun tapi nak settlekan urusan peribadi yang telah tertangguh sekian lama.Cari masa yang sesuai untuk bereskan hal2 ni..Rupanya Allah beri idea tanpa saya sedari secara jelas..Thank you Allah..!

Emm..pagi ni merangkap tengahari saya telah ke kediaman buah hati dengan hati yang berat hati yang sayu hati yang yang yang..Kunjungan saya ke sana bakal meleraikan kasih dan sayang yang selama ni tertumpah ke atasnya. Arghh boleh meracun jiwa di buatnya..!..Dengan menaiki kuda putih sahabat yang kebetulan melalui kawasan kediaman buah hati, saya telah buat keputusan muktamad. Inilah masanya.Bukan ada sesiapa memaksa malah ramai yang membantah.Hujan rintik2 seakan menyelami perasaan saya ketika ni..

Sampai ke halaman kediamannya, saya melangkah berat ..(err kaki pun sakit ni)..menuju ke arah tujuan di ruang tamu.Saya berjumpa dengan salah seorang ahli keluarga. Setelah berbincang serba sedikit mengenai buah hati, saya dengan paksa rela melepaskan buah hati yang saya sayang sangat ni..Hampir setahun kami bersama tiada masalah besar gaduh kecil kecilan tu biasa la..orang kata adat..masa hujan lebat pun tiada masalah..inikan panas di tengahari..

Sebagai tanda kenangan saya di benarkan meyimpan koleksi barangan buah hati tapi dengan kadar segera saya perlu melepaskannya dengan penalti..Kerna terpaksa..saya melangkah pergi meleraikan kekusutan. Sebelum ikatan terlerai, saya di tanya ada masalah ke antara kami tapi saya sekadar tersenyum pahit..dan tiada lagi persoalan timbul selepas itu.

Saya keluar dari kediaman buah hati dengan langkah longlai nak lagi ujan mula lebat. Tanpa menoleh ke belakang saya tinggalkan dia di sana dan hati ini akan merinduinya..pasti ada kenangan yang mencuit hati sepanjang kami bersama..Selamat tinggal buah hatiku......





hu hu..saya tetap rindu kat awak...walaupun saya dah ada yang baru tapi bukan la buah hati sangat pun. Masih dalam proses mengenal...




.

No comments:

Post a Comment