hamba Allah yang sentiasa berdoa semoga menjadi hambaNya yang terbaik.
Sentiasa usaha jadi umatnya yang ingin selalu mengikuti sunnahnya dan sentiasa rindukannya.
anak yang baik dari kacamata mak ayah dan sentiasa berusaha mendoakan mereka selalu agar hidup aku selesa di sana nanti.
adik perempuan dan kakak pada mereka yang menyayangi aku tanpa ucapan tapi aku tau la dorang sayang aku...
belajar menuntut ilmu dari semua..pengalaman yang tinggi harganya, kelas yang di bayar dari titik peluh dan juga dari biayaan negara untuk aku jadi rakyat yang berilmu.
teman, sahabat, kawan, kenalan yang selalu bertekak, sering bertanya untuk tahu jawapan, makan kongsi-kongsi, jalan-jalan cari ilmu supaya matang dari dulu serta mengharapkan doa kalian untuk simpanan di sana jua.
staf yang buat kije berdasarkan arahan tapi kalau tak ikut tu mesti ada alasan dan sebab punya la..
kenakalan sebab memang aku nakal dan bukan jahat ok...

Sunday, October 10, 2010

Kursus dan Pre Sale..

Cerita pasal kursus lum publish lagi..nanti ye saya akan kongsi kan bersama dari g kursus sampai balik semula ke KL..so skang nak cter pasal lepas balik dari kursus..

Dulu selalu g outstation saya x rasa sangat..skang dah jarang2 outstation baru la terasa badan sengal2 n berbisa. Ni x lain pasal dok angkut beg yang berat di tambah lagi ngan barang iringan dua2 belah tangan. Lagi satu sebab x de perancangan yang teliti..x tau la mcm mana boleh jadi mcm ni..dah jadi janggal kot dah x reti nak manage masa mengikut keadaan..

Sampai dari Johor singgah di Putrajaya dulu..Ngeteh umah kak Ani, my roomate..pastu balik ngan ERL hingga ke KL Sentral..Ikut rasa nak naik je LRT tapi Ya Allah..x de tenaga sangat ni napa ye..saya seret je beg yang besar, plastik di kiri kanan hingga ke kaunter teksi..macam nak pengsan..tak larat sangat...letih yang amat!


Lepas mandi terus je tdo sampai pagi esok..Ari Jumaat 8 Oktober. Ari ni besdei opismate..Za..kami celebrate la sesikit wat isi perut sebab kami ni jenis x makan banyak ha ha ha ye ke? Makan ayam panggang perisa lada itam dan secebis kek wat syarat masuk usia baru..pk last minutes je ni..borak makan makan makan borak..sampai petang.


Pas ni ada date..kat pasaraya jepun yang namanya kalu salah sebut salah la maksudnya ISETAN, yang saya akui kalu depa wat jualan murah gerenti murah..tapi biasa la duit agak berkepentingan untuk tujuan lain, jadi saya tetapkan satu atau dua barang je akan saya sambar dan kelek untuk di bawa pulang dengan hati girang..nanti.



Sama macam kat tempat lain kalu ada jualan sinonim la ngan ramai orang..emm kaya betul rakyat Malaysia ni kan..x kisah pun berapa haribulan malam ke siang, ada je pilihan untuk membeli belah..so priority tuk orang yang ada kak kunin je buleh masuk, so, sambil tersengih dan x sabar rasa nak perabis duit. Haa! yang  bezanya pasaraya ni, orang 'besa' mereka pun turun gelanggang seolah2 menyambut kedatangan kami untuk laburkan duit..pergh..cayalah!



Sambil memerhatikan orang ramai memilih barangan yang saya perati murah dari biasa saya mengheret diri ke bilik kanak2 bermain.Saya biarkan sahabat untuk memilih barangannya dengan hati gumbira selepas penat bekerja. Orang kata, hargai diri sendiri dengan satu benda yang boleh menghilangkan rasa stress iaitu..shopping!

Saya dan anak sahabat bermain di bilik EVENT seperti berada di dunianya..biasanya si ayah akan menemani anak2 di ruang mainan dan mak2 yang akan memilih barangan tapi kali ni saya tgk mak2 yang temankan anak mereka..anak2 bermain mainan yang ada, mak2nya plak dok main telefon..Dalam dok ralit menunggu, baru sedar hari dah masuk ke malam dan perut pun terasa lapar la plak..

Mana nak cari makanan yang mengenyangkan di kala lapar di pasaraya besa macam ni? Tak lain tak bukan kedai makanan segera la jawabnya. Kami bergegas ke restoran makanan segera yang tak berapa nak segera ni..kononnya kalu makan akan menjilat suma jari jemari..tapi Saya x lalu dan x berselera nak makan sebab hampir seminggu perut saya di hidangkan makanan melayu yang sedap lagi berkhasiat ketika di IKWAS..Dah la sedap, banyak plak tu..

Terima kasih untuk  jurumasak di sana..anda antara yang terbaik..rindu la plak masakan mereka!

Kendian kami masuk lagi ke gudang ISETAN, masuk terus ke ruangan jualan murah..sambil cuci mata dan menetapkan matlamat untuk membeli barangan keperluan saya.Setelah di belek di selidik ha ha ha akan ada lah yang menjadi barangan kesayangan saya kelak..tapi esok baru datang stoknya..sabarla duhai hati..



Dah puas hati baru boleh balik..ho ho ho...hati riang..

No comments:

Post a Comment