hamba Allah yang sentiasa berdoa semoga menjadi hambaNya yang terbaik.
Sentiasa usaha jadi umatnya yang ingin selalu mengikuti sunnahnya dan sentiasa rindukannya.
anak yang baik dari kacamata mak ayah dan sentiasa berusaha mendoakan mereka selalu agar hidup aku selesa di sana nanti.
adik perempuan dan kakak pada mereka yang menyayangi aku tanpa ucapan tapi aku tau la dorang sayang aku...
belajar menuntut ilmu dari semua..pengalaman yang tinggi harganya, kelas yang di bayar dari titik peluh dan juga dari biayaan negara untuk aku jadi rakyat yang berilmu.
teman, sahabat, kawan, kenalan yang selalu bertekak, sering bertanya untuk tahu jawapan, makan kongsi-kongsi, jalan-jalan cari ilmu supaya matang dari dulu serta mengharapkan doa kalian untuk simpanan di sana jua.
staf yang buat kije berdasarkan arahan tapi kalau tak ikut tu mesti ada alasan dan sebab punya la..
kenakalan sebab memang aku nakal dan bukan jahat ok...

Thursday, October 7, 2010

Kursus oh kursus....

Salam...

Lepas menghabiskan cuti selama seminggu kat umah..datang je opis dah ternampak surat dari INTAN...ntah napa tak le rasa nak buka sampul surat tu..ngan meja berselerak lansung x de lansung kesedaran sivik org yang guna n stay kat kusi meja ni..tapi saya mmg x leh kata apa..malah saya malas nak berkata2..walau seribu kali mengemas pun kalau orang lain memang jenis x bijak pandai, suka wat sepah..ajar pun buang air liur je!

Selasa 28 September 2010, saya rancang nak ke Putrajaya nak renew IC..dah teruk sangat macam orang luar yang x de IC..anta msg kat bos tp dia tak reply..x berani amik risiko, saya stay kat opis je sambil membelek sampul surat INTAN..buka je nampak permohonan kursus BERJAYA ke IKWAS, Kluang Johor pada 04 Oktober 2010 hingga 08 Oktober 2010..Kursus 5S..aik napa macam x penah dengar plak menda ni..

Saya tunggu bos datang dan bgtau dia hajat nak ke JPN HQ x terlaksana kerana dia x reply.Bukan tunjuk baik tapi demi keselamatan negara dan diri sendiri baik tak payah..! So saya tunjukkan surat tawaran kursus tapi dia ngah gayut kat telefon..x pe r..saya tinggalkan kat dia je untuk di teliti. Dalam 10 minit, bos panggil. Soalan pertama yang terpacul dari mulut bos.." macam mana awak boleh dapat kursus ni?"..Pelik plak rasanya sebab saya memohon secara online dan dia yang approve takkan makan banyak sangat semut?..tapi bos masih tak puas hati, dia call org hr tanya status saya..yang peliknya napa x nak dengar penerangan saya dulu..then bos mencadangakan saya ke hr untuk 'di uruskan'.

Masa dah suntuk, saya bergegas ke bahagian HR untuk dikemaskini..jawapan ringkas org hr..bos x tau ke saya apply..then napa surat x sampai ke mereka..Ah sudah! saya juga di persalahkan kerana INTAN buat U.P nama saya..mana la saya tau napa INTAN wat macam tu..kak fadhillah akan uruskan suma2 ni..
Pelik la ramai orang ramai ragam yang mengarut.Alhamdulillah kak Fadhillah nak tolong settle masalah ni walau bukan la big problemo tapi birokrasi yang lebih.

Susah ke nak percaya kat saya..napa payah sangat dan napa nak berkira kalau dengan saya..tidak mahu menyentuh hal orang lain..lantak mereka la..tapi saya sering di persoalkan..saya nak amik exam bagi memeprtingkatkan kemajuan diri saya juga di soal seolah2 saya akan menipu..berapa kali saya nak amik exam..kenapa amik exam..saya bingung la ngan pemikiran yang x nak maju ni..saya nak kejar ilmu di dunia ni walaupun x kan habis di kejar.

Saya baru rasa nak g kursus tahun ni. Ni kursus pertama saya dalam tahun 2010 dan ianya bermula di bulan Oktober!..macam mana la saya nak capai saranan 7 hari berkursus..bagi la chances staff nak menimba ilmu...

No comments:

Post a Comment