hamba Allah yang sentiasa berdoa semoga menjadi hambaNya yang terbaik.
Sentiasa usaha jadi umatnya yang ingin selalu mengikuti sunnahnya dan sentiasa rindukannya.
anak yang baik dari kacamata mak ayah dan sentiasa berusaha mendoakan mereka selalu agar hidup aku selesa di sana nanti.
adik perempuan dan kakak pada mereka yang menyayangi aku tanpa ucapan tapi aku tau la dorang sayang aku...
belajar menuntut ilmu dari semua..pengalaman yang tinggi harganya, kelas yang di bayar dari titik peluh dan juga dari biayaan negara untuk aku jadi rakyat yang berilmu.
teman, sahabat, kawan, kenalan yang selalu bertekak, sering bertanya untuk tahu jawapan, makan kongsi-kongsi, jalan-jalan cari ilmu supaya matang dari dulu serta mengharapkan doa kalian untuk simpanan di sana jua.
staf yang buat kije berdasarkan arahan tapi kalau tak ikut tu mesti ada alasan dan sebab punya la..
kenakalan sebab memang aku nakal dan bukan jahat ok...

Saturday, December 25, 2010

Hari Ulangtahun Kelahiranku...

Salam...

Alhamdulillah..Segala pujian hanya kepada Allah tuhan semesta alam..tiada pujian hanya untukMu Ya Allah..
terima kasih kerana memanjangkan usia saya bagi menikmati keindahan alam semesta..menghirup udara..
Hari ni hari ulangtahun kelahiran saya ke dunia ini..terima kasih mak kerana melahirkan saya dan membantu bersama ayah membesarkan saya..

Suasana hari ini tidak seperti saya di alam persekolahan, di alam menuntut di zaman remaja..menongkah arus pembelajaran tatkala menginjak dewasa..semua bersama teman2 yang mengingati hari ini sebagai hari lahir saya..

tunggu waktu jam berdetik tepat 12 malam..bangun mengejutkan saya di alam mimpi..semata2 nak wish happy birthday..seronok sungguh masa tu..x sangka begini rasanya bila orang mengingati hari lahir seseorang..

Bila mula ada handphone..berdering dering telefon mengucapkan tahniah kerana hari tersebut adalah hari istimewa saya..di tambah dengan sms yang pelbagai rupa dan kata..tersenyum simpul saya bila membaca sms kiriman teman2 pada keesokkan harinya..

selalunya saya x buat apa pun..x ada sambutan pun..ntah la dari dulu kot..mungkin sebab jatuh pada hari cuti..dan ianya berdekatan dengan tahun baru..so ramai yang cuti..kesimpulannya x de pape yang menarik untuk di ingati..

Cuma saya teringat masa kecil, sepupu bawa saya jalan2 di Yaohan (sekarang The Mall.).main game, naik perahu yang gerak kiri dan kanan..dan dia tanya apa yang saya nak lagi..saya jawap saya nak makan ayam..sebab masa zaman tu susah sangat nak dapat rasa ayam..hu hu..syok betul..

Dah besar2 ni..x de la rasa apa pun melainkan sambutan tu di rasai di satu dunia..satu dunia cuti..best kan?!..
Emm..2 3 tahun kebelakangan ni saya menyambut bersama sahabat yang disayangi sambil bercuti.. sekarang suma dah ada komitmen masing2....

Ya Allah Ya Rahman..

Kau limpahi kasih sayangMu tidak berbelah bagi padaku..Alhamdulillah...
Tahun ni saat ni saya kurang sihat..macam yang saya coretkan sebelum ni..ini hadiah hari lahir saya..saya dapat rehat 3 hari in advance..ha ha ha..dan saya meraikannya dalam rasa selesema sikit..

Mak selalu ingat tarikh lahir saya..terima kasih mak! adik pernah bagi hp untuk kegunaan saya sehingga kini..abang bagi musical Hat..suka sangat masa tu..
saya bukan nak hadiah..cukupla sekadar mengingati detik ini..
dan tiada siapa pun mengingatinya...

No comments:

Post a Comment