hamba Allah yang sentiasa berdoa semoga menjadi hambaNya yang terbaik.
Sentiasa usaha jadi umatnya yang ingin selalu mengikuti sunnahnya dan sentiasa rindukannya.
anak yang baik dari kacamata mak ayah dan sentiasa berusaha mendoakan mereka selalu agar hidup aku selesa di sana nanti.
adik perempuan dan kakak pada mereka yang menyayangi aku tanpa ucapan tapi aku tau la dorang sayang aku...
belajar menuntut ilmu dari semua..pengalaman yang tinggi harganya, kelas yang di bayar dari titik peluh dan juga dari biayaan negara untuk aku jadi rakyat yang berilmu.
teman, sahabat, kawan, kenalan yang selalu bertekak, sering bertanya untuk tahu jawapan, makan kongsi-kongsi, jalan-jalan cari ilmu supaya matang dari dulu serta mengharapkan doa kalian untuk simpanan di sana jua.
staf yang buat kije berdasarkan arahan tapi kalau tak ikut tu mesti ada alasan dan sebab punya la..
kenakalan sebab memang aku nakal dan bukan jahat ok...

Thursday, December 30, 2010

Saat2 indah bersama...

..Salam ukhuwah..

Benar kata pepatah dan tak boleh di sangkal lagi..kita hanya merancang dan Allah juga berkuasa menentukannya..

Saya tidak menyangka hari ini bersamaan 30hb Disember bakal menjadi saat2 indah bersama dengan teman di pejabat..saya baru nak menambah masa bermanja dengan teman2 sehingga hari Jumaat 31 Disember 2010..hari terakhir di bulan Disember 2010..susah nak jumpa tarikh akhir jatuh pada hari Jumaat..

Macam mana boleh jadi hari terakhir..baru sebentar tadi PM Malaysia mengumumkan cuti umum bagi rakyat Malaysia kerana pasukan bola sepak Malaysia telah memenangi Piala Suzuki dalam menentang Indonesia..Alhamdulillah..!

Emm..dan saya bersyukur kerana hampir separuh dari teman2 pejabat mengetahui saya akan bertukar arah ke suasana baru..dan saya sempat memohon ampun dan maaf sepanjang saya bertugas di sini..takut la ada terkasar bahasa, terhutang budi, terhutang duit..

Terima kasih pada semua yang membantu saya sepanjang saya berada di sini di pejabat yang penuh cobaan dan dugaan hidup..Membantu saya menjalani kehidupan sebagai orang baru di sini..kehidupan seorang yang perlu banyak bersabar menghadapi banyak karenah manusia yang pelbagai ragam..rasa tersiksa ada..seronok ada, marah..last last neutral je..

Ada masa masalah yang melanda banyak membantu saya membuat keputusan dengan lebih waras..lebih matang orang kata..terima kasih pengalaman..dan saya tak putus2 berdoa agar saya di beri ketenangan dalam menghadapi kesulitan ini..

Tak lupa kepada bos2 yang ada.. big bos yang sporting..teman2 seperjuangan yang memahami dan yang tidak memahami..kalian banyak membantu mendewasakan saya kini....kurang 2 bulan genap 2 tahun saya berkhidmat di sini..memang rasa sekejap je tapi melaluinya..rasa lama sangat...uih..Allah je yang Tahu..terima kasih semua...

No comments:

Post a Comment