hamba Allah yang sentiasa berdoa semoga menjadi hambaNya yang terbaik.
Sentiasa usaha jadi umatnya yang ingin selalu mengikuti sunnahnya dan sentiasa rindukannya.
anak yang baik dari kacamata mak ayah dan sentiasa berusaha mendoakan mereka selalu agar hidup aku selesa di sana nanti.
adik perempuan dan kakak pada mereka yang menyayangi aku tanpa ucapan tapi aku tau la dorang sayang aku...
belajar menuntut ilmu dari semua..pengalaman yang tinggi harganya, kelas yang di bayar dari titik peluh dan juga dari biayaan negara untuk aku jadi rakyat yang berilmu.
teman, sahabat, kawan, kenalan yang selalu bertekak, sering bertanya untuk tahu jawapan, makan kongsi-kongsi, jalan-jalan cari ilmu supaya matang dari dulu serta mengharapkan doa kalian untuk simpanan di sana jua.
staf yang buat kije berdasarkan arahan tapi kalau tak ikut tu mesti ada alasan dan sebab punya la..
kenakalan sebab memang aku nakal dan bukan jahat ok...

Tuesday, December 28, 2010

Selepas Hari Lahir

..ha ha macam pelik plak nak wat tajuk ni..tapi suka plak nak sambung cter pasal hari lahir..

kalau anda di tempat saya, adakah anda kisah orang wat tak tau je pasal hari lahir anda..? yelah kan..bukan banyak pun hari istimewa dalam hidup seseorang tu..lain la kalau dah berdua..bertiga...berempat...kena ingat tarikh lahir pasangan, tarikh ulangtahun pertunangan, perkahwinan, tarikh jumpa, tarikh dating kali pertama, tempat dating, makanan kegemaran..tapi ni..cternya sekarang mengenai anda..DIRI ANDA SAHAJA..

kalau anda x pelik..anda memang matang orangnya, boleh menerima keadaan diri yang tiada siapa yang peduli..tiada rasa kasih sayang yang di anjurkan oleh Allah supaya kita berkasih sayang keranaNya..Ye lah..bukan nak marah pun kalu orang tak ingat, tak wish apa apa pun, x bagi hadiah..
emm..maklumla masa hari lahir anda pun saya belum tentu ingat..mgkn anda pk wat buang karan je..!

Kadang kadang kita rasa, ..emm orang lain dah wish pun, dah bagi hadiah.So anda x perlu la nak buat semua tu..mungkin kerana anda rasa diri anda tu seperti orang lain..x perlu nak wish!
anda rasa ke, saya x perlu kan ucapan yang berlandaskan kasih dan sayang dari orang yang di sayangi?..
pengharapan tu lain, penantian tu lagi lain..seksa beb..hanya Allah yang Maha Mengetahui..

tahun ni x sama macam tahun sudah dan tak kan sama dengan tahun hadapan yang kita tak pasti kita akan hidup lagi atau tidak..sepatutnya kena la grab apa yang ada sekarang..di hadapan anda..
tapi masih tak nak gunakan seelok2 eloknya..bila dah tak dapat, dah tak rasa suma tu, baru nak menyalahkan orang lain..

Saya kisah ke orang ingat  x ingat tarikh lahir saya, yang saya je rasa ia hari yang istimewa..tentunya saya KISAH!!
kalau tak kisah, tentunya saya ni orang yang jenis x de pengharapan, tiada rasa kasih sayang yang Allah kurniakan..sampaikan 2 3 hari selepas tarikh lahir saya pun, masih ada juga yang nak ucapkan..dengan senyum manis dan berjabat tangan sambil mendoakan kesejahteraan hidup saya di dunia dan akhirat..adakah anda tak rasa terharu, sayu di hati..? dan saya merasainya..kerana saya layak untuk merasai semua itu....

Mungkin anda x peduli sangat perasaan orang lain terutama orang yang meraikan tu bukan la rapat sangat dengan anda..bukan di perlukan sangat la ..walaupun anda dah tau tarikh lahirnya....emm.. xperlu la nak wat pape...

tapi akhirnya saya mengakui tidak semua orang akan ingat anda apatah lagi tarikh lahir anda (walaupun orang lain dah sibuk2 nak wish..!)..boleh je wat dek..kalau dalam FB tu..saya rasa macam kecewa..selalu borak..takkan x nampak org wish..? mungkin...kita sebenarnya x perlu sangat nak amik ati orang..i means perasaan orang..biarkan saja..dan..saya akan biarkan je.........

No comments:

Post a Comment