hamba Allah yang sentiasa berdoa semoga menjadi hambaNya yang terbaik.
Sentiasa usaha jadi umatnya yang ingin selalu mengikuti sunnahnya dan sentiasa rindukannya.
anak yang baik dari kacamata mak ayah dan sentiasa berusaha mendoakan mereka selalu agar hidup aku selesa di sana nanti.
adik perempuan dan kakak pada mereka yang menyayangi aku tanpa ucapan tapi aku tau la dorang sayang aku...
belajar menuntut ilmu dari semua..pengalaman yang tinggi harganya, kelas yang di bayar dari titik peluh dan juga dari biayaan negara untuk aku jadi rakyat yang berilmu.
teman, sahabat, kawan, kenalan yang selalu bertekak, sering bertanya untuk tahu jawapan, makan kongsi-kongsi, jalan-jalan cari ilmu supaya matang dari dulu serta mengharapkan doa kalian untuk simpanan di sana jua.
staf yang buat kije berdasarkan arahan tapi kalau tak ikut tu mesti ada alasan dan sebab punya la..
kenakalan sebab memang aku nakal dan bukan jahat ok...

Friday, December 31, 2010

Opis lama suasana baru

Sejak seminggu sebelum saya akan bertukar ke opis baru, saya rasa macam saya sayang la kat opis lama suasana baru ni..lebih aman lebih lebihan sejuknya sampai saya menggigil la kakitangan..
Ketenangan yang damai je rasanya..kalau laaaaaaaaa, ni tempat 'lepak' saya dari dulu..mungkin saya pk jugak kot nak angkat kaki..

Saya banyak abiskan masa berada di meja ni..nak compare dengan opis lama suasana lama..emm..berhabuk sikit..dah puas sapu..x mo g jugak habuk tu..dah kemas n susun tapi tak terkemas dan x tersusun jugak barang2nya..dengan cawan milo yang hampir 3 4 bulan, mangkuk bekas makan maggi yg dah separuh tahun..putung rokok sana sini..emmm...tapi biarlah..susah nak jumpa kat tempat lain suasana ni..namun, usah di kenang barang yang lalu..

Air cond betul2 menghembus belakang saya..2 lapis baju kena pakai untuk menahan sejuk..sampaikan air panas boleh jadi air sejuk mcm dalam peti ais..
suasana aman dan agak teratur.ada carpet menambahkan suasana menarik dan tertarik untuk tdo di bawah meja..! tapi saya mana suka tdo di opis..x ada feel..

Tiap2 hari saya balik malam..di tambah lagi dengan cuaca hujan yang sering turun dengan lebatnya di waktu petang, membuatkan saya rasa selesa dan syok duduk di partition saya yang serba ringkas ni..hu hu.. 

emmm..sayangnya nak tinggalkan tempat duduk ni..saya kemas dan susun atur seolah2 saya belum lagi mahu meninggalkan bahagian saya ni..tapi tawaran di tempat lain lagi menarik perhatian hati dan jiwa raga saya...semoga tempat baru iaitu opis baru dan suasana baru akan lebih menceriakan hidup saya seiring dengan kedatangan tahun baru 2011...

Untuk pertama kalinya saya tidak menitiskan airmata ketika berjabat tangan dengan teman2 seperjuangan kali ini..napa ya..banyak kemungkinan yang ada..saya lebih tabah dan boleh lagi bergurau..mungkin di sini saya tidak bkesempatan 'rapat' dengan mereka..jadi kurang la 'rasa' nak tinggal tu..

walaubagaimanapun..saya akui..tak best macam mana pun tempat ni..ia akan tetap berada dalam kotak ingatan saya..apatah lagi ianya tercatat dalam buku perkhidmatan, saya pernah berkhidmat di sini..bermain duka dan suka di sini..terima kasih..

No comments:

Post a Comment