hamba Allah yang sentiasa berdoa semoga menjadi hambaNya yang terbaik.
Sentiasa usaha jadi umatnya yang ingin selalu mengikuti sunnahnya dan sentiasa rindukannya.
anak yang baik dari kacamata mak ayah dan sentiasa berusaha mendoakan mereka selalu agar hidup aku selesa di sana nanti.
adik perempuan dan kakak pada mereka yang menyayangi aku tanpa ucapan tapi aku tau la dorang sayang aku...
belajar menuntut ilmu dari semua..pengalaman yang tinggi harganya, kelas yang di bayar dari titik peluh dan juga dari biayaan negara untuk aku jadi rakyat yang berilmu.
teman, sahabat, kawan, kenalan yang selalu bertekak, sering bertanya untuk tahu jawapan, makan kongsi-kongsi, jalan-jalan cari ilmu supaya matang dari dulu serta mengharapkan doa kalian untuk simpanan di sana jua.
staf yang buat kije berdasarkan arahan tapi kalau tak ikut tu mesti ada alasan dan sebab punya la..
kenakalan sebab memang aku nakal dan bukan jahat ok...

Sunday, January 22, 2012

balik kampung @ ziarah kampung

Bismillah..

4 hari sudah saya di Kelantan Darul Naim.. terasa segar dan hangatnya keriangan berada di negeri barakah ini..saya sentiasa merindui untuk kembali ke sini walau bukan berkunjung ziarah keluarga terdekat..

saya ke Kelantan atas undangan mesra sahabat dunia akhirat: Azwani dan pelawaan itu tak kan saya tolak sama ada mentah atau masak kerana sesungguhnya seperti yang saya nyatakan, saya amat merindui negeri ini.

Permohonan cuti yang di luluskan oleh ketua jabatan amat mengujakan saya..kerana hampir setengah tahun saya tidak merehatkan diri, merehatkan minda.
Alhamdulillah..
walau pun perancangan saya telah mula berubah mulai 2 tahun lampau..kini saya akan cuba memperbaiki cara saya menguruskan masa untuk diri sendiri..ini kerana kehidupan kita adalah apa yang kita sendiri olah dan uruskannya. Dan saya yakin hanya Allah yang boleh mengubahnya.

menaiki flite air asia amat merumitkan kerana perlu stand by hampir 2 jam awal tu belum masuk lagi hal flite delay..tp dengan menaiki flite masa dapat di jimatkan terutama di musim perayaan.

Alhamduillah.

Allah mudahkan urusan kami..perjalanan lancar dan teratur seperti yang dirancang..
terima kasih pada Wani, kerana memahami saya. jam 10 pagi saya telah menjejakkan kaki ke bumi barakah ini..
Ketibaan kami di jemput adik Wani, Mimi dan kemudiannya membawa kami g makan pagi..yang menariknya kami dah beli nasi lemak di kampung baru, kuala lumpur tapi x sempat nak jamah so, kami makan di kota bharu je..emmm..

habis makan, pusing2 bandar kota bharu..singgah bazar Tengku Anis, melalui bazar Tuk Guru
(menggantikan bazar MPKB )..orang kata, amik mood dulu pas tu baru boleh dok lama..he he
banyak dah berubah..perubahan bagi meningkatkan pembangunan negeri Kelantan.

kami dok homestay cekal hati di tanah merah. ini paling dekat dengan rumah pengantin iaitu anak sedara wani..lepak2 jap dan mandi untuk segarkan badan..

MALAM

Malam yang penuh bermakna tentunya kepada pengantin dan wani dan tentunya juga pada saya tempiasnya..
malam yang bakal merubah segalanya..di sini ahli keluarga berkumpul dari jauh dan dekat.Berkumpul, bertanya khabar di samping menjamah makanan masakan kampung amat seronok bagi saya..err..ni bukanla famili saya tapi buat2 macam famili je..he he
adik beradik Wani ramai pas tu campur anak2 sedara lagi sepupu, mak sedara, jiran sekampung lagi..fuiiyooo! ramai la juga..maklumla anak beranak saya sikit je..emmm...;)

beras kampung tanpa kanji, daging kari darat, daging kari di masak bersama umbut nyior, ayam masak berempah dan sambal kelate sudah lebih dari cukup untuk dihidangkan pada tetamu yang bakal hadir pada hari berlansungnya perkahwinan esok.sedappp wooo!

dan makan malam untuk malam ni (malam aqad nikah) adalah nasi kerabu dan daging bakar beserta solok lada..hu hu..saya tak sempat makan sebab lambat g..

20 Januari

syioknya tdo sampai hujan lebat pun x sedar..hingga banjir kecil depan homestay kami..bangun2 dah hirup udara segar di kelate..huh mana nak sama dengan di tempat lain..rasa macam extravaganza dapat menghirup udara di kampung..

g rumah pengantin dan tolong apa yang patut yang belum di sudahkan semalamnya..dan sarapan pagi.kelebihan duduk di dapur, boleh makan apa yang bakal pengantin makan..syok...! tapi x la sampai kenyang sebab tengahari nak makan lagi...hu hu..

No comments:

Post a Comment