hamba Allah yang sentiasa berdoa semoga menjadi hambaNya yang terbaik.
Sentiasa usaha jadi umatnya yang ingin selalu mengikuti sunnahnya dan sentiasa rindukannya.
anak yang baik dari kacamata mak ayah dan sentiasa berusaha mendoakan mereka selalu agar hidup aku selesa di sana nanti.
adik perempuan dan kakak pada mereka yang menyayangi aku tanpa ucapan tapi aku tau la dorang sayang aku...
belajar menuntut ilmu dari semua..pengalaman yang tinggi harganya, kelas yang di bayar dari titik peluh dan juga dari biayaan negara untuk aku jadi rakyat yang berilmu.
teman, sahabat, kawan, kenalan yang selalu bertekak, sering bertanya untuk tahu jawapan, makan kongsi-kongsi, jalan-jalan cari ilmu supaya matang dari dulu serta mengharapkan doa kalian untuk simpanan di sana jua.
staf yang buat kije berdasarkan arahan tapi kalau tak ikut tu mesti ada alasan dan sebab punya la..
kenakalan sebab memang aku nakal dan bukan jahat ok...

Friday, January 13, 2012

Lapar

Bismillah..

Lapar perut..ni peri kata oghe kelate..logiknya kalau lapar memang la perut..tapi saya amat menyukai peri kata loghat negeri kelantan. Mungkin sebab saya paham dan sering mendengar perbualan mak dan ayah..saya dah lali la kan..paham sangat la.

Berat badan dah mulai bertambah dari hari ke hari..walaupun tak guna penimbang berat tapi boleh agak la kan..antara tanda2 nya ialah semakin kuat mengantuk, jalan pun dah makin perlahan dan yang paling senang nak ukur..baju dah mula x muat...waaaaa!

Sejak dua menjak saya dah mula x makan malam..bukan la nak diet..(buat apa nak seksa diri sendiri..)cumanya bila balik lambat..dah penat, mandi kemudian solat dan terus je tidur...kekadang tu masa buat kerja bermusim..ada makanan di sediakan di opis..so makan selepas maghrib adalah waktu yang afdal.Ok la kan..

Perancangan: teruskan diet seperti yang di anjurkan oleh Rasulallah. Sarapan pagi jangan di tinggalkan, makan tengahari dan makan malam di sekitar waktu maghrib..
Minum air suam selalu. Bersenam? urmm..hari-hari bekerja saya dah menaiki sebanyak lebih dari 100 anak tangga..itu baru sehala..di tambah lagi berlari2 masa nak kejar tren. Peluh x sah kata la ngan tapak kaki sakit lagi tapi inilah harga yang perlu saya bayar kerana masuk pindah di jabatan baru..

Alhamdulillah, saya di beri oleh Allah kekuatan dan kesihatan dalam mengharungi kehidupan harian. Walau ada ketika merasai tiada 'mood' untuk bekerja..saya masih di beri ilham dan impian untuk saya capai dengan semangat yang tinggi.Insyallah..


p/s: masa mula menaip tadi perut saya lapar dan ketika selesai menaip ini..alhamdulillah..saya kenyang dengan rezeki dari Allah..

No comments:

Post a Comment