hamba Allah yang sentiasa berdoa semoga menjadi hambaNya yang terbaik.
Sentiasa usaha jadi umatnya yang ingin selalu mengikuti sunnahnya dan sentiasa rindukannya.
anak yang baik dari kacamata mak ayah dan sentiasa berusaha mendoakan mereka selalu agar hidup aku selesa di sana nanti.
adik perempuan dan kakak pada mereka yang menyayangi aku tanpa ucapan tapi aku tau la dorang sayang aku...
belajar menuntut ilmu dari semua..pengalaman yang tinggi harganya, kelas yang di bayar dari titik peluh dan juga dari biayaan negara untuk aku jadi rakyat yang berilmu.
teman, sahabat, kawan, kenalan yang selalu bertekak, sering bertanya untuk tahu jawapan, makan kongsi-kongsi, jalan-jalan cari ilmu supaya matang dari dulu serta mengharapkan doa kalian untuk simpanan di sana jua.
staf yang buat kije berdasarkan arahan tapi kalau tak ikut tu mesti ada alasan dan sebab punya la..
kenakalan sebab memang aku nakal dan bukan jahat ok...

Thursday, February 16, 2012

Allah Maha Penyayang

Bismillah..

saya bersyukur kerana di beri rasa seperti ini.mungkin ia pernah berlaku tetapi kali ini amat pantas dan saya cuba mendalami rasa hati ini.

saya sedih dan tertanya tanya dengan siapakah patut saya kongsikan rasa sedih ini. seketika kemudian saya gembira dan saya juga mencari dengan siapa saya akan kongsikan rasa ini.

satu malam, sebelum mandi saya terbau satu wangian seperti pernah saya bau..(saya tak pasti adakah kapur barus) dan lantas teringat kan baju dan kain pakaian mak..
cari dan cari tapi bukan dari situ..

setiap hari saya ingat mak..pada ketika terbau ini pun terus ingat mak.
macam seram je plak tapi kan ish mana ada..dan saya hanya takut pada Allah je..dan Dia lah pelindung saya..

masa sakit dan demam tempohari saya baring tempat mak. seolah-olah mak masih ada dan masih terasa mak merapatkan dirinya pada saya dan akan bertanya..saya sakit kah..dan mak akan masak makanan kegemaran saya walaupun dia tahu..orang sakit mana la lalu nak makan..

dan mak akan picit-picit badan anaknya ni..
dan sejak bila saya tak ingat..saya dah jarang menitiskan airmata di depan mak..tapi mak tau je saya nangis..dan bila nangis mak tau saya sakit..

saya nak mengadu pun kat mak la..kena bully kat opis..terjumpa org itu dan ini di pertengahan jalan..dan macam macam..sampai saya diam baru mak akan bersuara..mak senyum.

banyak yang saya nak buat untuk mak tapi saya tahu mak dah tak perlukannya lagi sekarang sebab mak berada di sisi Allah..semoga mak tenang di sana..

rupanya Allah beri pinjam mak sehingga sampai waktunya saya kena sedar selayaknya Allah la tempat kita bergantung harap..terima kasih mak...sebab mak pernah ingatkan hal tu..cumanya bila saya ngadu kat mak..saya boleh peluk-peluk mak..mak picit-picit saya balik..

Mak.. saya akan selalu menangis bila teringat mak cerita pasal mak..saya nak cerita semua hal mak biar semua orang tahu..mak saya baik orangnya tak sama ngan mak orang lain tapi tu la..sambil menaip ni dah lencun lengan baju ni buat lap airmata..

mak pun sayang saya sayang anak-anaknya yang lain..mak sayang adik beradiknya..dan mak akan gelak bila saya tanya..mak sayang ayah tak..?

Ya Allah YA Rahman..
terima kasih kerana bagi saya mak yang baik, yang buat saya rindu sangat kat mak hari-hari..
saya sayang mak..semoga kita jumpa kat syurga jannah ye mak..sebab mak kata mak selalu doa kami semua anak-anak mak masuk syurga sekali ngan mak dan ayah..

No comments:

Post a Comment