hamba Allah yang sentiasa berdoa semoga menjadi hambaNya yang terbaik.
Sentiasa usaha jadi umatnya yang ingin selalu mengikuti sunnahnya dan sentiasa rindukannya.
anak yang baik dari kacamata mak ayah dan sentiasa berusaha mendoakan mereka selalu agar hidup aku selesa di sana nanti.
adik perempuan dan kakak pada mereka yang menyayangi aku tanpa ucapan tapi aku tau la dorang sayang aku...
belajar menuntut ilmu dari semua..pengalaman yang tinggi harganya, kelas yang di bayar dari titik peluh dan juga dari biayaan negara untuk aku jadi rakyat yang berilmu.
teman, sahabat, kawan, kenalan yang selalu bertekak, sering bertanya untuk tahu jawapan, makan kongsi-kongsi, jalan-jalan cari ilmu supaya matang dari dulu serta mengharapkan doa kalian untuk simpanan di sana jua.
staf yang buat kije berdasarkan arahan tapi kalau tak ikut tu mesti ada alasan dan sebab punya la..
kenakalan sebab memang aku nakal dan bukan jahat ok...

Thursday, February 9, 2012

Kelantan..kami kembali lagi....yihaaa!

Bismillah..

1 Februari lagi

Malam selepas Wani dan saya dah balik rehat di rumah masing-masing..Wani mesej "kita balik kelate nak? ngan kereta.."( perancangan asal kami nak bercuti ke Cameron Highland pada Jumaat 3 Februari..)

Ntah la..saya pun tak tau nak kata apa bila membabitkan perjalanan jauh menaiki kenderaan melalui lebuhraya yang berbukit bukit dan berpusing pusing ni..seriau rasa..Nak ke Cameron pun saya dok fikir lagi ni..

Wani kata pagi esok dia akan mesej lagi kalau jadi nak balik kelantan.

2 Februari

"Jom balik?.."

"barang tak kemas lagi.."

"Tak pe, Wani pergi anta kak In kerja dulu dan  mesti sempat nak amik Nik  kat rumah nanti.."

Saya pun apa lagi bergegas la mandi dan mengisi baju mana yang patut je dalam beg Deuter Hiking ni..beg penyelamat antarabangsa ni..sumbat la banyak mana pun baju..ringan jugak rasanya bila di pikul.

Lebih kurang 10.30 pagi kami mula gerak dari rumah..Minta izin dari ayah, pesan pada adik-adik ku supaya tengok-tengok kan ayah dan kain di ampaian.(baru basuh sebab ingatkan Wani tak jadi balik hari ni)

Apa-apa sarapan pagi amatlah penting. Singgah sebentar beli sarapan pagi untuk kami bertiga..dan perjalanan pun bermula..

Kami melalui Lebuhraya baru Lebuhraya Pantai Timur..Berhenti sebentar di RnR untuk makan sikit dan tidur. Tasneem dari mula perjalanan dah mula tidur..Anakanda yang sorang ni bangun pagi-pagi lagi kerana dah biasa ke sekolah dalam jam 7 pagi..nyenyak betul tidur sampai tak sempat sarapan pagi. Wani pun dah letih mata memandu..bagi chance la dia tidur..Kesian sahabat saya ni..dia sorang je drive..

Dan saya yang tak boleh tidur ni..layan Ipad  la..main games..dan akhirnya terlelap juga barang seketika..

Perjalanan di teruskan melalui Jabor dan terus ke Ajil..Singgah sebentar di pekan kecil Ajil sebab ada pasar malam..perut pun dah lapar ni..ingat mulanya nak makan nasi minyak terengganu..tapi tengok nasi kerabu pun sodap..pasar malam kampung kan seronok..walau tak banyak macam kat Jalan TAR tapi best sangat..bagi saya la..

Wani beli Nasi air perut..emm sedap tu tapi sebab tak keluar duit dari ATM, maka pembelian adalah terhad ye..ada hikmahnya kata Wani..(Wani tau saya boros..he he).dan saya sempat beli kuih sepit..

Memasuki pekan Kuala Berang - bandar Jagung dan melewati bandar Permaisuri..ni dah tak lama nak sampai ke Jerteh..dan dari Jerteh nak ke Kota Bharu mmakan masa lebih kurang satu jam setengah je tapi sebab kami ke Tanah Merah maka kami terus masuk ke Machang..Macam bermimpi balik ke Kelantan menaiki kereta. Sebelum ni pun pernah tapi kejadiannya hampir 3 tahun yang lalu..

Dah sampai bandar Tanah Merah. Saya tengok Wani happy je..mana kan tidak..kampung halaman tercinta..saya pun tumpang gembira sebab boleh ikut Wani balik walaupun bukan kampung saya..saya suka berada di kelantan..keadaan negeri yang aman, tenang suasana jauh dari kesibukan orang dan makanan yang sedap-sedap..murah pulak tu...emmmm

Sebelum jam 9.00 malam kami sampai di pintu tangga rumah Mek Wani..kedatangan kami memang di alu-alukan dengan Kak Nor telah menyediakan makanan untuk makan malam..he he macam tau-tau je kami lapar..memang lapar..rehat sambil makan-makan.

Mandi dan kemudian saya masuk bilik Wani untuk berehat. Tasneem saya biarkan dengan suku sakatnya bermain kerana dia dah puas tidur dalam kereta..Wani pula, mana lagi kalau bukan g bermanja ngan Mek..saya biarkan Wani sebab saya nak Wani biarkan saya tidur awal...he he..terima kasih Wani...

Malam yang sejuk..hujan di kelantan ni buat saya makin lena..