hamba Allah yang sentiasa berdoa semoga menjadi hambaNya yang terbaik.
Sentiasa usaha jadi umatnya yang ingin selalu mengikuti sunnahnya dan sentiasa rindukannya.
anak yang baik dari kacamata mak ayah dan sentiasa berusaha mendoakan mereka selalu agar hidup aku selesa di sana nanti.
adik perempuan dan kakak pada mereka yang menyayangi aku tanpa ucapan tapi aku tau la dorang sayang aku...
belajar menuntut ilmu dari semua..pengalaman yang tinggi harganya, kelas yang di bayar dari titik peluh dan juga dari biayaan negara untuk aku jadi rakyat yang berilmu.
teman, sahabat, kawan, kenalan yang selalu bertekak, sering bertanya untuk tahu jawapan, makan kongsi-kongsi, jalan-jalan cari ilmu supaya matang dari dulu serta mengharapkan doa kalian untuk simpanan di sana jua.
staf yang buat kije berdasarkan arahan tapi kalau tak ikut tu mesti ada alasan dan sebab punya la..
kenakalan sebab memang aku nakal dan bukan jahat ok...

Sunday, February 26, 2012

Gaji oh gaji

Bismillah...

Malam, 24 Feb

Sebelum ni saya dan beberapa teman ada merancang untuk 'melatih' kaki memanjat bukit. dan saya teringatkan akan kejadian yang kami rancangkan dapat bertukar realiti.

Untuk menceriakan majlis itu nanti, kami dah sepakat nak bawa makanan sambil beramah mesra itu nanti...emmm apa ye saya nak bawa. Kawan opis lama ni, Ika dok asik minta makanan pantai timur. Sayapun tak reti nak buat apa..dan kemudian baru teringat saya ada membeli lada solok minggu lepas.

Jalan seterusnya , saya ke pasar malam Jelatek. Walaupun pada mulanya, perancangan ini ingin di tangguhkan sebab saya masih kurang sihat begitu juga dengan anak Ika..yang lebih dahsyat Ita, terseliuh kaki namun semangat nak jumpa kengkawan opis lama..masing-masing gagahkan juga nak jumpa...dua tiga orang lagi bekerja plak..

Ah! tak kira lah..mana yang ada je jumpa..yang lain len kali boleh..
he he saya dah terbayang nak buat nasi kerabu..macam la teror kan..

Maka bermula la penjelajahan ke pasar malam Jelatek..
Subhanallah.. ramainya makhluk Allah..kenapa ye tetiba ni ramai sangat..jammed luar biasa ni..
Saya memohon semoga saya di lindungi oleh Allah dari membazir dan hasutan syaitan ketika memasuki pasar malam ni..

Sempat la juga saya bertanya ngan kakak yang jual air..
"napa kak tetiba ramai ni"
"orang dah gaji dik..." sambil tersenyum..
emmm patutla..baru minggu lepas saya datang, keadaan lengang sangat.
kali ni semua boleh tersenyum berpuashati kerana barangan jualan mereka hampir habis..

Emm.. gaji kakitangan kerajaan sebelum ini ialah 16 Januari dan terkini 23 hb Februari..hampir sebulan lebih..nampak perbezaan waktu di antara itu.

Alhamdulillah, walaupun begitu, Allah masih memberi rezeki yang tidak pernah putus untuk saya nikmati samaada sebelum, sedang atau selepas gaji..

Balik rumah segera, masak ikan kering, rebus telur..alamak! kelapa plak tak ada... dah terbantut hajat nak buat sambal tumis dan solok lada..bawa ulam je nampaknya...



Oleh kerana  terdapat beberapa halangan, perancangan sebenar telah di ubah betul-betul saat tengah malam.

No comments:

Post a Comment