hamba Allah yang sentiasa berdoa semoga menjadi hambaNya yang terbaik.
Sentiasa usaha jadi umatnya yang ingin selalu mengikuti sunnahnya dan sentiasa rindukannya.
anak yang baik dari kacamata mak ayah dan sentiasa berusaha mendoakan mereka selalu agar hidup aku selesa di sana nanti.
adik perempuan dan kakak pada mereka yang menyayangi aku tanpa ucapan tapi aku tau la dorang sayang aku...
belajar menuntut ilmu dari semua..pengalaman yang tinggi harganya, kelas yang di bayar dari titik peluh dan juga dari biayaan negara untuk aku jadi rakyat yang berilmu.
teman, sahabat, kawan, kenalan yang selalu bertekak, sering bertanya untuk tahu jawapan, makan kongsi-kongsi, jalan-jalan cari ilmu supaya matang dari dulu serta mengharapkan doa kalian untuk simpanan di sana jua.
staf yang buat kije berdasarkan arahan tapi kalau tak ikut tu mesti ada alasan dan sebab punya la..
kenakalan sebab memang aku nakal dan bukan jahat ok...

Thursday, February 9, 2012

Rumah idaman

Dengan nama Allah..

Bajet 2012 Malaysia baru je di umumkan..ada yang best ada yang tak best mengikut citarasa masing masing la kan..situasi masing masing juga. Kepada petani ada habuan mereka untuk surirumah berpendapatan rendah kurang dari RM3K ada habuan mereka..khas bagi anak anak sekolah pun tidak di lupa. bak kata orang kat tv berbayar tu..macam macam ada..

Semalam baru je dengar (coz i ngah masak, tak tengok la!)..kat tv rancangan bual bicara ngan orang bijak pandai kewangan mengenai ulas dan alasan mereka mengenai pembentangan DS Najib. Biasa la suma puji melangit esp bila hal hal ni mereka juga terbabit sekali dalam merancang dan menjayakannya..

Tapi bila di fikir secara kasar, semua rakyat berbilang bangsa kaum samada di kampung mahupun bandar, kerajaan dan swasta, suri rumah dan dari kanak- kanak ke usia pencen di 'beri' oleh DS habuan hasil kerja keras kerajaan. Kata mereka ni, sebab apa kita bagi..sebab sekarang kita ada duit. Kita TIDAK berhutang di negara luar. Kita berhutang dalam negara sahaja. Kita ada bahan mentah seperti minyak..yang dapat menampung kadar negara sendiri..cuma mereka kata untuk bayi je x ada!

He he ..tak tau nak ulas apa..bila minyak naik, kata kita perlu bayar itu dan ini..ops..ini hal negara..sila lah jangan masuk campur ok..

Apa yang ada dalam fikiran saya ialah macam mana nak beli rumah bila mana sebelum bajet pun harga rumah dah naik mendadak. Naik gaji pun bukan bererti boleh segera beli...warghhhh! nak nangis je nengok situasi semasa dalam paper ni (ye la, nak tau dari mana lagi).

..Kesian orang yang bekerja tapi masih berpendapatan rendah macam saya ni..bila boleh rasa ada rumah sendiri..perabut mengikut citarasa klasik ku itu..ha ha..


Kadar kelayakan bagi kakitangan awam..berkuatkuasa Januari 2011

Walau begitu pun.. saya yakin saya akan memperolehinya..insyaallah. Doa kan ye..!

Ralat: post ini telah di karang akhir tahu yang lalu tapi berada dalam kotak draft..emm tapi masih valid kan..?

No comments:

Post a Comment