hamba Allah yang sentiasa berdoa semoga menjadi hambaNya yang terbaik.
Sentiasa usaha jadi umatnya yang ingin selalu mengikuti sunnahnya dan sentiasa rindukannya.
anak yang baik dari kacamata mak ayah dan sentiasa berusaha mendoakan mereka selalu agar hidup aku selesa di sana nanti.
adik perempuan dan kakak pada mereka yang menyayangi aku tanpa ucapan tapi aku tau la dorang sayang aku...
belajar menuntut ilmu dari semua..pengalaman yang tinggi harganya, kelas yang di bayar dari titik peluh dan juga dari biayaan negara untuk aku jadi rakyat yang berilmu.
teman, sahabat, kawan, kenalan yang selalu bertekak, sering bertanya untuk tahu jawapan, makan kongsi-kongsi, jalan-jalan cari ilmu supaya matang dari dulu serta mengharapkan doa kalian untuk simpanan di sana jua.
staf yang buat kije berdasarkan arahan tapi kalau tak ikut tu mesti ada alasan dan sebab punya la..
kenakalan sebab memang aku nakal dan bukan jahat ok...

Tuesday, February 21, 2012

Nasi Arab Malaysia

Bismillah...

Hari ini saya makan lagi nasi arab untuk kesekian kalinya..tanpa jemu malah bersyukur kerana saya dapat menikmatinya sambil merapatkan tali ukhuwah antara teman-teman..

Saya rasa tiada entry dari saya mengenai saya makan nasi arab..dan pertama kali ini la kononnya nak bercerita.

Cerita bermula pada zaman dahulu kala..
Menjejakkan kaki ke Mekah baru pertamanya saya mendengar perihal nasi Mandy. Mutawif kami, Ustaz Mukri menceritakan serba sedikit hal perihal makanan yang sedap di sekitar kami menginap..tapi saya memang tak ambil 'port' hal makan2 ni. Sebab sebelum berangkat menunaikan umrah, CC saya,achik Fuziah dah bagitau..jangan runsing sangat pasal makanan di Mekah mahupun Madinah, semuanya ada dan kena ngan selera orang asia. Cuma satu yang asik la achik Fuziah ni dok sebut..kena cuba makan aiskrim Mekah...!

Saya akan sambung dalam entri yang berlainan mengenai nasi mandy ni..

Yang kat sini nak cerita hari ini..rasanya hampir 7 ke 8 kali saya makan nasi Arab di kedai yang sama di Serdang ni. Nama kedainya Half Moon.Apa yang sedap?.. pertama , korang kena rasa sendiri sebab SEDAP itu adalah subjektif. Mungkin bagi saya sedap sangat, tapi bagi anda sedap je ataupun tak la sedap pun!

Hari niat saya nak jumpa teman seperjuangan tempat kerja lama, Kak Za..dia muda dari saya tapi sebab Kak Za ni bahasa kan dirinya begitu..kita ikut je..lagipun..uhuu rasa muda gitu!
Niat nak belanja makan nasi arab sambil borak-borak. Cerita dalam sms tak kick la,bercakap dalam telefon jadi panas telinga..so, kena jumpa.


Ngan Kak Za..Tugu Negara

Maka arakian, kami pun makan la nasi arab versi masing-masing. Saya order makanan kegemaran la kan Ocda chicken..Kak Za nak rasa Royal lamb dan suaminya minta mandy lamb. Awal sebelum kejadian terjadi makan-makan ni, saya sudah war-warkan tentang nasinya, memang banyak dan bulis je kongsi 2orang..

Dan kenyataannya memang betul la..mereka suami isteri ini hanya makan separuh.Nasib la kedai ni memberi khidmat membungkus..valid kat orang macam kami ni je kot.Orang lain makan, saya tengok licin je pinggan..
Humus..kacang yang di blend dan minyak zaitun

Mandy Chicken


Royal Lamb

nak di panjangkan cerita lagi ni..saya ajak juga sahabat tersayang saya ni makan tetapi Wani ada agenda lain.Makan juga tapi kedai lain pula..try test tempst baru...menarik juga..

lepas cium-cium pipi dengan kak za sambil mematri janji untuk makan lagi di sini...kami pun berpisah la..maka rombongan cik kiah terus ke kedai Gate of Yemen..
agak lain dari Half Moon tp harganya menarik dan lagi murah.

Wani pesan Hanith lamb dan kak in pesan mandy chicken..Subhanallah..sedapnya malah lebih sedap dari tempat lain..

opss saya hanya menjamah sebab dah kenyang pun makan di Half Moon..

Alhamdulillah, ini yang di katakan rezeki orang berpuasa..

No comments:

Post a Comment