hamba Allah yang sentiasa berdoa semoga menjadi hambaNya yang terbaik.
Sentiasa usaha jadi umatnya yang ingin selalu mengikuti sunnahnya dan sentiasa rindukannya.
anak yang baik dari kacamata mak ayah dan sentiasa berusaha mendoakan mereka selalu agar hidup aku selesa di sana nanti.
adik perempuan dan kakak pada mereka yang menyayangi aku tanpa ucapan tapi aku tau la dorang sayang aku...
belajar menuntut ilmu dari semua..pengalaman yang tinggi harganya, kelas yang di bayar dari titik peluh dan juga dari biayaan negara untuk aku jadi rakyat yang berilmu.
teman, sahabat, kawan, kenalan yang selalu bertekak, sering bertanya untuk tahu jawapan, makan kongsi-kongsi, jalan-jalan cari ilmu supaya matang dari dulu serta mengharapkan doa kalian untuk simpanan di sana jua.
staf yang buat kije berdasarkan arahan tapi kalau tak ikut tu mesti ada alasan dan sebab punya la..
kenakalan sebab memang aku nakal dan bukan jahat ok...

Thursday, February 9, 2012

bila hati terguris luka

Bismillah...

Selasa 31 januari 2012

Alhamdulillah selesai rutin saya sebagai pembantu yang berdedikasi kepada ketua saya. Insyaallah saya telah bersedia sepenuh jiwa dan raga untuk menyudahkan kerja saya sebelum ini sebelum waktunya. Dan seperti biasa saya yang tahu menurut perintah tidak akan melawan secara berdepan mahupun belakang tapi siapakah yang cuba memahami? Hanya Allah Maja Mengetahui.

Rehat (kejadian semalam) tp berkaitan dengan hari ini..

Saya mengikuti permintaan orang lain atas dasar kemanusiaan atas talian persaudaraan untuk mengisi kehendak manusia kecil walaupun bukan WAJIB. Dan saya kira bukan la menjadi kesalahan buat saya membantu. Apabila telah di datangkan waktu itu maka saya kian teruji lagi walaupun sekian kali saya mengetahuinya. Saya terjerat oleh sifat kemanusiaan. Tanpa ada simpati yang akan saya minta tapi saya mohon agar Allah selamatkan saya dari sebarang bencana FITNAH.

Tertekankah saya?

Insyaallah tidak. Saya cuba memusatkan fikiran saya kepada SAYA OK..Allah menguji saya kerana Allah sayangkan saya. seperti kata Prof  Muhaya: kita yang memilih untuk apa yang kita nak rasa..pilihlah bahagia.

Seperti 'kejadian' dahulu saya mengalaminya lagi pada hari ini pada saat genting ini. Dan saya perlu segera pulang kerana 'kejadian' itu tapi adakah sesiapa cuba memahaminya?. Andai ia adalah kali pertama, tiada orang akan faham dan jika ia adalah kejadian berulang, orang lain tetap tak akan faham malah tidak akan cuba memahaminya kerana mereka tidak duduk di dalam situasi saya!

Kerana itu juga saya titipkan pesanan yang saya kira akan di ambil peduli oleh orang lain. Insyaallah.
Berbekalkan keyakinan tersebut saya melangkah longlai mengharapkan Allah melindungi saya dari sebarang kejadian buruk berlaku.

Dan apabila malam setelah penat menghadapi hari sukar (saya terlelap akibat kekurangan banyak darah) saya di sampaikan satu berita yang saya kira mungkin menyakiti hati saya tetapi Alhamdulillah ianya lansung tidak tersentuh oleh hati kecil ini. Alhamdulillah..alhamdulillah..banyak kali saya ucapkannya..ntah kenapa saya rasa damai walaupun cuba di kejutkan dengan berita itu. Saya kira ianya hanyalah ujian kecil buat saya. Ini kerana saya telah memohon pada Allah agar hati saya tenang menerima ujianNya.

Seperti yang pernah saya nyatakan saya maafkan mereka-mereka yang terlibat kerana mereka dah pun jalankan kewajipan mereka. Betul atau salah hanya Allah lebih Mengetahui dan Allah jua Mengetahui ujian manakah lebih besar buat saya pada hari ini dan Dia berikan kepada saya kerana hanya Allah yang Tahu kemampuan hambaNya...

Terima kasih Allah..

No comments:

Post a Comment