hamba Allah yang sentiasa berdoa semoga menjadi hambaNya yang terbaik.
Sentiasa usaha jadi umatnya yang ingin selalu mengikuti sunnahnya dan sentiasa rindukannya.
anak yang baik dari kacamata mak ayah dan sentiasa berusaha mendoakan mereka selalu agar hidup aku selesa di sana nanti.
adik perempuan dan kakak pada mereka yang menyayangi aku tanpa ucapan tapi aku tau la dorang sayang aku...
belajar menuntut ilmu dari semua..pengalaman yang tinggi harganya, kelas yang di bayar dari titik peluh dan juga dari biayaan negara untuk aku jadi rakyat yang berilmu.
teman, sahabat, kawan, kenalan yang selalu bertekak, sering bertanya untuk tahu jawapan, makan kongsi-kongsi, jalan-jalan cari ilmu supaya matang dari dulu serta mengharapkan doa kalian untuk simpanan di sana jua.
staf yang buat kije berdasarkan arahan tapi kalau tak ikut tu mesti ada alasan dan sebab punya la..
kenakalan sebab memang aku nakal dan bukan jahat ok...

Friday, February 10, 2012

di Kelantan Darul Naim..ahaaaa

Bismillah....


Jumaat 3 Februari

Jeng...jeng..apa nak buat ek ari ni..seingat saya ari ni banyak kedai tak buka dan fikiran saya telah pun programkan hari ini adalah hari rehat seantero Kelantan..lepak-lepak sambil tengok tv..erk? ye ke..saya pun dah lama tak menonton tv sangat..emm apa ye nak buat..

Pagi-pagi dah makan kuih goreng berintikan kacang dan sardin..sedap sangat la plak..beza dengan Kuala Lumpur? makan yang dah siap masak dan dah sejuk..ni panas-panas lagi macam baru lepas goreng tu...dan saya tak berapa gemar minum air manis, so ignore je air yang ada..alamak! bukan jual mahal orang dah hidangkan tapi meme tak bulis nak terima la...ampun ye!

Mimi telefon tanya sama ada saya teringin tak nak ke Rantau Panjang..ha ha.idak le teman! hari tu dah pergi pun macam tak berapa nak jeliro..antara sebabnya dah la ramai orang pas tu suasana agak panas..Emm lagi best dan teruja kalau dapat masuk Mundok..jadi kan keputusannya dok di rumah la. Acara merehatkan diri dan minda ku..

Petang sikit baru ada rasa nak keluar rumah, saje je ajak Wani round Tanah Merah. Kalau dapat naik motor pun best. Jalan-jalan kat Pantai Timur ke..dah petang ni idea pun banyak...
Last, Wani bawa jalan ke Restoran Tepi Sungai. Minum air 'ice blended' emm.. special gak kan? Bawa sama 3 anak buahnya..kemudiannya kami singgah ke pasar malam..

Pasar malam kat sini pun kecik je..he he nak suka ambe..wah? betul ke nih?
Ingatkan besar la beria-ia saya jalan..tup-tup kecik je..tak tau nak beli apa, beli kuih sepit lagi..
Balik rumah dan makan malam je kat rumah lagi best..

Sabtu 4 Februari

Pagi-pagi kami dah bangun. Hari ni Wani ada exam untuk Kastam..jadinya kan saya amat berbesar hati mengikut jejak Wani ke tempat amik Peperiksaan ni..ha ha..maka dengan itu saya juga mengheret Tasneem terjebak bangun pagi dan ikut Wani..

Tak jauh pun tempat examnya..kat Kolej Islam Antarabangsa Sultan Ismail, Nilam Puri (KIAS)..Boleh kenal tempat kan..?

Saya doakan moga Wani di permudahkan urusannya dan berjaya mendapat kerja ni..Ameen.
Sepeninggalan Wani, saya menggunakan masa yang ada untuk mencari dan menghubungi tempat penginapan di Cameron Highlands nanti..Macam tak percaya plak, hari ni kami akan terus ke sana sebaik sahaja Wani selesai exam.

Telefon dua tiga homestay, Alhamdulillah dapat..dan sementara tu Tasneem yang tidur dan pun terjaga. Lapar katanya..Panjang la kaki ni melangkah cari kedai makan..Ada je kedai makan kat Kelantan ni. yang penting usaha cari..syokkkk sangat!

Habis Exam, kami singgah ke Pasir Mas berkunjung ke rumah abang sulung Wani..makan lagi..best ada adik beradik ramai ni..banyak tempat boleh jalan, ukhuwah yang rapat dan err..banyak kena makan..suka!

Hampir jam 5 petang, 2 buah kereta bergerak dari Tanah Merah menuju ke Cameron Highlands, Pahang..

Insyaallah niat yang baik untuk tujuan yang baik..Hasilnya pasti baik..

No comments:

Post a Comment